Taiwanit

28 אוג 20185 דקות

ביזנס טריפ בטייפה- מקומות מומלצים לבילוי קצר קרוב לעבודה

עודכן ב: פבר 7

ברוכים הבאים לטייפה! אם הגעתם לעיר במסגרת העבודה או לכנס, רוב הסיכויים שתלונו ותעבדו בעיקר באזור רובע Xinyi, קרוב למרכז הכנסים הבינלאומי (TICC- Taipei International Convention Center), או במרכז הסחר הבינלאומי של טייפה הצמוד למגדל 'טייפה 101' המרהיב. ישנו גם את מרכז הכנסים בנאנגאנג (Nangang Exhibition Center) בקצה הקו הכחול והחום של הרכבת התחתית, אך רוב התערוכות מתקיימות במרכזים שברובע Xinyi ולכן נתמקד בו.

יש לכם שעה-שעתיים פנויות ואתם רוצים לאכול, לשתות, לנוח ולנקות קצת את הראש?

הרשו לנו להמליץ לכם על כמה מקומות איכותיים ומיוחדים.

רובע העסקים של טייפה - Xinyi 信義

1. קומת האוכל במגדל 'טייפה 101':

הבניין נמצא במרחק הליכה קצר ממרכז הכנסים, לכיוון תחנת ה-101 של הרכבת התחתית. מתחם האוכל נמצא בקומה 1- של המגדל, ושם תוכלו למצוא מגוון רב של מאכלים מהמטבח האסייתי- קוריאני, יפני, ויאטמני, הודי, טייוואני (כמובן!), וגם אוכל מערבי. הדרך הטובה ביותר לתור את המתחם היא לחלוף על פני הדוכנים שלעיתים גם מציעים טעימות, ולבדוק מה בא לכם לטעום...

שתי מסעדות אהובות עלינו במיוחד:

* מסעדת מיקסוטרס (MiK'sutras Indian restaurant) - אוכל הודי טעים, גם בשרי וגם צמחוני. אפשר לבקש פחות או יותר חריף לפי העדפתכם.

* דין טאי פונג (Din Tai Fung) - רשת מסעדות הדים-סאם המפורסמת ביותר בטייוואן, שאף זכתה בכוכב מישלן! אם המארחים לא לקחו אתכם למסעדה הזו, או אם אתם רוצים לחזור לאכול בה שוב, אחד הסניפים הסואנים של המסעדה נמצא במתחם האוכל של מגדל ה-101. המסעדה מפורסמת בדמפלינג האיכותיים והטעימים שלה, הנעשים בקפידה תוך שמירה על איזון הרמוני בין כמות המלית לבין הבצק הדק. ללא ספק, טעים! זהירות מהדמפלינג במילוי מרק לוהט - יש לחכות עד שיתקרר או לחורר חור קטן תו"כ שמניחים את הדמפלינג בכף כדי לאפשר למרק להתקרר. גם זה טעים מאוד!

טיפ לקינוח: אם אתם אוהבים שוקולד, מומלץ להזמין את הדמפלינג במילוי שוקלד לוהט! צריך להמתין קצת אחרי שהמנה מגיעה, כדי לא לקבל כוויה, אך הטעם שווה את ההמתנה.

הדים סאם שזכה בכוכב מישלן- 小籠包 xiao long bao

2. סמטת ההפתעות:

במרחק הליכה קצר ממרכז הכנסים ישנה סמטה נסתרת, קטנה וחביבה, המציעה בילוי מהנה וטעים בעיצומו של יום עבודה או במהלך סופ"ש רגוע. מה תמצאו בסמטה?

* מסעדת טורארקויה קארי יפני (Torarakuya) - באווירת רטרו יפנית, כשתקליטי ג'אז מתנגנים ברקע, עם שישה שולחנות קטנים.. קבלו את המסעדה עם הקארי היפני הטעים ביותר בטייוואן, ועם מרק מיסו שחבל על הזמן! יתכן ויהיה עליכם להמתין בתור אם הגעתם בדיוק בשעת העומס (לרוב בשעות 12:00-13:00), אך בכל מקרה ההמתנה שווה. את הקארי אפשר לקבל עם אורז או עם פסטה, וניתן לבחור בין קארי בשר בקר (המנה חריפה), לבין קארי עוף עם חזיר (לא חריף). אפשר גם לבקש שיוציאו את הבקר ולאכול רק את הרוטב עם הירקות. אם הגעתם עד טייוואן מומלץ לנסות את גרסת האורז, ואת מרק המיסו, שבדרך כלל יגישו לאחר המנה העיקרית- כפי שנהוג בטייוואן (אבל אפשר גם לבקש לקבל לפני), חובה לנסות! זהו מרק שמשלב שלושה סוגים שונים של מיסו וקוביות טופו. אם תרצו לנסות בירות יפניות וטייוואניות ממבשלות קטנות, תוכלו לשאול את המלצר. תהנו!

כתובת: No. 294, Yanji Street, Da’an District, Taipei City, 106

חוויה טיוואנית-יפנית במסעדת רטרו מקומית - Torarakuya

* בית קפה 2730 - לאחר הארוחה או בלי קשר, אתם מוזמנים לעצור בבית קפה מגניב, הכולל גם שני חתולים וחנות יד שניה. בית הקפה מנוהל על ידי שני טייוואנים צעירים (בחור ובחורה שעד כמה שידוע לנו הם אינם זוג), והוא מעוצב בטוב-טעם ומלא בריהוט יד שניה, מוזיקה טובה והרבה אהבה. יש להם קפה ממש טוב - האספרסו מומלץ במיוחד. העוגות בתפריט הן מעשי ידי בעלת המקום, וגם הן מאוד טעימות. אם אתם אוהבים בגדים יד שניה ועיצובים טייוואנים מקומיים, תוכלו לטייל לחנות שבחדר הסמוך ולרכוש משהו קטן.

כתובת: No. 288, Yanji Street, Da’an District, Taipei City, 106

* "לבד ביחד" (Alone Together) - הקפה הכי טעים ששתינו בטייפה! אבל שימו לב- נפתח רק ב-18:00 בערב! באותה סמטה חביבה, ובניהול אותם הבעלים של מסעדת הקארי היפני, יש בחור חביב ומוכשר שמכין את אחת מכוסות הקפה הטובות ביותר בטייוואן. מוזמנים לבוא ולנסות, רק קחו בחשבון שאין מקומות ישיבה מלבד מקום וחצי. עם זאת, בשעות הערב תוכלו לפגוש רבים מבעלי בתי הקפה של העיר וקהילת חובבי הקפה, אשר באים לשתות אצל המאסטר. תהנו!

כתובת: No. 294, Yanji Street, Da’an District, Taipei City, 106

קפה 2730

3. לראות סרט בקולנוע טייוואני:

אם יש לכם קצת יותר זמן, או סתם מתחשק לכם לראות סרט בקולנוע חדיש וגדול, אתם מוזמנים לבתי הקולנוע של ויה שואו (Vie Show Cinemas). תוכלו למצוא שם את כל הסרטים החדשים בקולנוע, בנוסף לסרטים מהקולנוע האסייתי שלא תמיד מגיעים לישראל. יש כתוביות באנגלית למי שעדיין לא דובר סינית.

כתובת: No. 20, Songshou Road, Xinyi District, Taipei City, 110

4. שדרת הקניונים מה-101 ועד Eslite:

אם בשופינג עסקינן, אתם מוזמנים לצעוד דרך שישה קניונים חדישים, החל מהקניון של בניין ה-101 וצפונה דרך קניון ATT4Fun - לקניית מותגים, או סתם בשביל לשטוף את העיניים.

כתובת: No. 7, Section 5, Xinyi Road, Xinyi District, Taipei City, 110‭

טיפ! יש מעבר של גשר תלוי בקומה ה-1 של קניון ה-101, דרכו אפשר לעבור לשאר הקניונים ולדלג מעל הכבישים.

משם ממשיכים לקניון שינקונג מיצוקושי (Shin Kong Mitsukoshi), ואחריו לקניון בריז שין-יי (Breeze Xin Yi).

אם אתם מחפשים מותגים ממש יוקרתיים, או סתם רוצים להתפעל מאדריכלות מרשימה, אתם מוזמנים לסטות מהנתיב לקניון בלה-ויטה (Bellavita). 
 
כתובת: No. 28, Songren Road, Xinyi District, Taipei City, 110

אם תעדיפו לקנות ספר כמתנה למארחים שלכם או לעצמכם, אתם מוזמנים לצעוד לקניון אסליט (Eslite) שהוא במקורו רשת חנויות הספרים הגדולה בטייוואן, אך כיום ניתן למצוא בו עוד הרבה מאוד מוצרים. חוץ מהקניון, לרשת אסליט יש עוד מסםר סניפים ברחבי העיר.

כתובת: No. 11, Songgao Road, Xinyi District, Taipei City, 110

חנות לאוהבי ספרים, קפה ועיצוב - Eslite 誠品

5. רחוב יונגקאנג - רחוב תוסס עם אוכל ואווירה ייחודית:

אם יש לכם קצת יותר זמן להעביר ובא לכם לחוות את הרכבת התחתית הנוחה והממוזגת של טייפה, אנו ממליצים לנסוע לרחוב יונג-קאנג (YongKang Street), שם תוכלו להסתובב בין חנויות בוטיק ולאכול בסניף המקורי של מסעדת דין טאי פונג.

הגעה: לוקחים את הקו האדום של הרכבת התחתית מתחנת Taipei 101 שממול למרכז הירידים, ויורדים בתחנת Dongmen (נסיעה של ארבע תחנות). אפשר גם לקחת מונית שתעלה פחות מ-20 ש"ח.

כתובת: Yongkang Street, Da’an District, Taipei City, 106

כמה מקומות מומלצים במיוחד ברחוב יונגקאנג:

* המסעדה הויאטנמית - Thanh Ky - מסעדה חביבה לאוהבי מרקים ונודלס. אוכל ויאטנמי עם טאץ' טייוואני.

כתובת: No. 1, Lane 6, Yongkang Street, Da’an District, Taipei City, 106

* קינוח מנגו על קרח מגורר - Smoothie House - מקום מדליק ליהנות מהקינוח הטייוואני המפורסם ביותר. מומלץ בימי הקיץ החמים!

כתובת: No. 15號, Yongkang Street, Da’an District, Taipei City, 106

* טוסטריה - Toasteria - אם בא לכם אוכל מערבי, אפשר להיכנס לטוסטריה. מדובר במסעדה בבעלות ישראלית המגישה שקשוקה, אוכל מערבי טעים ומוזיקה מעולה.

קינוח המנגו הטייוואני - מנגו על מצע שבבי קרח מגולח 芒果冰

רוצים לנצל את הביקור בטייפה לחוויה קולינרית עשירה ומעשירה?

מתכננים ביקור בטייוואן ורוצים להפיק ממנו את המירב?

מתחילים פרויקט הקשור בטייוואן וזקוקים לייעוץ והכוונה?

לכל עניין ושאלה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.

וכדי לשמוע איך הכי נוח להתנייד בעיר, צפו בסרטון של Taiwanit בשיתוף משרד התיירות הטייוואני:

מאחלים לכם ביקור נפלא בטייוואן!