Taiwanit

18 נוב 20205 דקות

ביזנס טריפ לטייוואן בעידן הקורונה

עודכן ב: פבר 7

רני שיפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית Healthier Globe, הגיע לטייוואן בחודש אוקוטובר לנסיעת עסקים במסגרת ניהול הפעילות של תוכנית IP² LaunchPad, שמטרתה להאיץ את הכניסה של חברות סטארטאפ ישראליות לשווקי המזרח הרחוק וטייוואן בפרט.

כן, אוקטובר 2020 - בעידן הקורונה!
 
במהלך הביקור צוות Taiwanit ליווה את רני, ושמע ממנו על חוויותיו מההתארגנות המורכבת אך האפשרית בהחלט לנסיעה, על השהות בטייוואן בתקופה זו והתרשמותו מההתנהלות מול משבר הקורונה, ועל הפעילות המעניינת שאותה הוא מוביל ושבזכותה היקף הפעילות העסקית בין טייוואן לישראל גדל בקצב מסחרר.

* יש לכם נסיעת עסקים לטייוואן בתקופה הקרובה? גללו לסוף הריאיון ותמצאו את כל מה שצריך לדעת על תהליך הכניסה לטייוואן בתקופת הקורונה.

ארוחת ערב במסעדת דים סאם בערב השחרור מהבידוד

ספר קצת על עצמך, על הקשר שלך לטייוואן ועל התוכנית המדוברת.

אני יזם סדרתי עם הרבה שנות ניסיון ביזמות בתעשיית הטכנולוגיה הרפואית. נולדתי בארץ, התחנכתי בארה"ב ועשיתי תארים בהנדסה ומנהל עסקים, ואני מנהל פעילות בינלאומית המתמקדת בהבאת טכנולוגיות לשווקי העולם כבר מעל 35 שנה. אני עוזר לחברות לייצר ערך משמעותי על ידי שימוש בתהליכים מובנים ובאקו סיסטמס שיצרתי בעולם, ומסייע להן להפוך לשחקניות משמעותיות בשווקים בינלאומיים. אני עובד עם חברות שעוסקות בטכנולוגיות רפואיות.

עבדתי עם טייוואן בעבר בכל מיני כובעים ומצאתי שבהשוואה למדינות אחרות באזור, הכי נוח לעבוד איתם מסיבות שונות, ביניהן השפה, הדימיון לישראלים ולגישת ה"תכל'סיות" והצימאון לחדשנות. בנוסף, הם בדרך כלל מאוד נחמדים וקל לעבוד מולם.

התוכנית IP² LaunchPad, אותה אני מנהל, מאיצה את הכניסה של חברות ישראליות לשוקי המזרח הרחוק ולפעילות באקוסיסטם של טייוואן בתחומים כמו בריאות דיגיטלית, בינה מלאכותית, הגנת סייבר, 5G, מציאות רבודה/מדומה (AR/VR) ועוד. היא מיועדת לעזור לחברות ישראליות שכבר יש להן מוצר בשוק להיכנס לשווקים בכל המזרח הרחוק, על ידי כך שהן נהנות מקבלת סיוע משמעותי ותנאים מסובסדים ונוחים לפעילות בשווקי המזרח, ביצוע פיילוטים, ולידציה רפואית, מציאת שותפים לפיתוח וייצור, יצירת שיתופי פעולה עם החברות הגדולות בתעשיות המקומיות ועוד.

השותף המקומי שאני עובד איתו זו חברת i2i (Innovation to Industry), שהצליחה בזמן קצר ביותר לגייס ועדת ייעוץ מרשימה של מנכ"לים ויו"ר התאגידים הכי גדולים בטייוואן, שמעוניינים להזרים חדשנות לתוך הארגונים שלהם, ולכן הם גם הלקוחות של החדשנות הישראלית. המחזור הראשון, שמסתיים בדצמבר 2020, כבר הצליח להפיק הרבה הסכמים משמעותיים, ואנחנו כרגע מגייסים חברות עבור המחזור השני.

מימין לשמאל: גארי גונג - יו"ר i2i, מיטל מרגוליס לין - מייסדת Taiwanit ויועצת בין-תרבותית בתוכנית, רני שיפרון - מנהל התוכנית IP2 בישראל, ג'יל הו - מנהלת התוכנית בטייוואן.

מהי מטרת ביקורך הנוכחי בטייוואן ומדוע למרות כל ההגבלות החלטת להגיע בתקופה זו?
 

 
יש לי הרבה מטרות לביקור בטייוואן. קודם כל, בייחוד בזמן שכזה חשוב לי להראות לשותפים המקומיים שאנחנו מחויבים לשותפות. הקמנו את התוכנית הזו בצל המגיפה, ולמרות שהאילוצים הכריחו אותנו לעבוד וירטואלית כל השנה, הצלחנו בעזרת מאמצים עילאיים של כל התעשייה להוציא הכל לפועל! במקביל אני מוביל פה משלחת קטנה של אנשים שלמרות ההגבלות היו גיבורים מספיק והצטרפו אליי כדי לקדם ולסגור הסכמים מאוד משמעותיים שיזניקו אותם לשלב הבא.
 
בנוסף, לאור ההצלחה המהירה אנחנו כבר פועלים להרחבת הפעילות בשנת 2021, וזו סיבה נוספת להגעתי, כדי לדון ולהציג אסטרטגיה חדשה בנידון.
 
אני מאמין שבסופו של דבר עסקים זה הקשר הבינאישי, ואם אי אפשר להסתכל אחד לשני בעיניים וגם להכיר מחוץ למסגרת העבודה, עסקים טובים לא ייצאו מזה. אני מחויב!
 

 
תוכל לפרט בקצרה את השתלשלות האירועים מרגע שנפלה ההחלטה על הביקור בטייוואן ועד הגעתכם למלון בידוד?
 

 
הנסיעה הזו נדחתה כמה פעמים בגלל החלטות ממשלת ישראל על סגירת שדה התעופה. ברגע שידענו שאפשרי לצאת, התארגנו לנסיעה. נכון להיום טייוואן לא מאפשרת לתיירים להיכנס למדינה, אלא רק לאנשי עסקים, וגם אז תהליך הכניסה הוא ארוך, מורכב ומתיש, אבל אין ספק שהאמצעים שהם נוקטים בהם עובדים – אין נדבקים כבר מעל 200 יום שזה מדהים!

בקצרה, אנשי עסקים שמבקשים להגיע לטייוואן צריכים קודם כל לקבל הזמנה מגורם טייוואני, ועם ההזמנה הזו להוציא ויזת עסקים בשגרירות בתל אביב. לאחר קבלת הויזה צריך להזמין מראש מלון בידודית ומכיוון שאין הרבה כאלו הביקוש עבורם גבוה.

לאנשי עסקים שצריכים לנסוע לטייוואן, אני מציע להסתייע בגורם מקומי כמו Taiwanit שיארגן את כל השהות מא' עד ת', מה שיכול לעזור להפוך את השבועיים "בידודית" לשבועיים "בידורית".

רני שיפרון בבידוד
מארז טעימות מטייוואן של Taiwanit שחיכה במלון הבידוד

מה הדבר שהכי הפתיע אותך בימים האחרונים?
 

 
הפתיע אותי לראות ולשמוע על הציות של העם הטייוואני להוראות – משהו שאנו כישראלים לא מכירים, ולכן הם ללא חולים ואנחנו איפה שאנחנו...
 

 
מה לדעתך ישראל הייתה יכולה לאמץ מהגישה וההתנהלות הטייוואנית?
 

 
איכון טלפוני אמיתי (לא כמו זה שניסו לעשות בארץ), הנחיות ברורות ומיידיות לגבי לבישת מסיכה, לקיחת שליטה על ייצור מסיכות וחלוקתן בחינם לכל תושב באספקה שבועית דרך רשתות הפארם וכדומה (בין היתר כדי למנוע ספסרות), בדיקות אפידמיולוגיות בפריסה רחבה, יצירת משטרת הבידוד שנמצאת בקשר עם המבודדים ברמה יומית, ועוד, אבל אפשר להתחיל עם זה.
 

 
הספקת כבר לקבל שוק תרבותי? אם כן- תוכל לפרט?
 

 
רואים ומרגישים איך כולם בטייוואן נרתמים למאמץ הלאומי לנצח את המגיפה, והם מצליחים – זה מהמם. אבל השוק התרבותי האמיתי קרה לפני שנה: הוזמנתי להרצות ולהיות מנטור באחד הכנסים מטעם בית חולים אוניברסיטאי גדול בטייפה, ויצא שגם היינו צריכים לעבור טיפול רפואי - בארץ זרה. רמת הרפואה הגבוהה פה פשוט הדהימה אותי, ולא פחות מכך רמת העזרה והמעטפת שהם נותנים.

** במידה ואתם מעוניינים במידע נוסף על תוכנית IP² LaunchPad ו/או אתם מכירים חברות שעשויות להתאים – מוזמנים ליצור קשר ישיר עם רני ב: Ran.shifron@healthierglobe.com או בווטסאפ: 972-54-688-0960+.

עם צוות המלון ביציאה מהבידוד

כל מה שצריך לדעת על תהליך ההגעה לטייוואן בתקופת הקורונה:

כפי שרני ציין, נכון להיום טייוואן אינה מכניסה תיירים אלא רק אנשי עסקים שיכולים להיכנס עם ויזת עסקים, ולאחר שמילאו אחר השלבים הבאים:

1. הוצאת ויזת עסקים: ראשית, יש להוציא ויזת עסקים בשגרירות טייוואן בישראל, ולשם כך יש לתאם מראש פגישה. ניתן ליצור קשר עם לינוי במייל: consular.teco.il@gmail.com, או לתאם טלפונית: 03-607-4788. לפגישה יש להגיע עם שני מסמכים מודפסים: מכתב הזמנה וטופס בקשה לויזה.

  • מכתב הזמנה - יש לבקש מכתב הזמנה רשמי מגורם טייוואני, ובו שם מלא ומספר דרכון של הנוסעים.

  • טופס בקשה לויזה - את הטופס ממלאים בצורה מקוונת, בקישור זה (תחת "General Visa Applications", ישראלים אינם יכולים להוציא ויזה אלקטרונית). לא לשכוח להדפיס את הטופס!

תהליך מזורז של קבלת ויזה (לכניסה חד פעמית לטייוואן) עולה 249 ש"ח, ומקבלים את הדרכון בחזרה עם ויזת עסקים תוך מספר ימים. שימו לב - בשגרירות מקבלים רק מזומן, לא כרטיסי אשראי ולא צ'קים, אז דאגו להביא אתכם את הסכום הנדרש.

2. רכישת כרטיסי טיסה: לאחר שמקבלים את הויזה ניתן להזמין כרטיסי טיסה. יש להראות לסוכנות הנסיעות או חברת התעופה עותק של הויזה כהוכחה לכך שאתם מורשים להיכנס לטייוואן (וכך הם יודעים שלא יצטרכו להחזיר אתכם בחזרה לישראל...).

3. הזמנת מלון בידוד: עם הכניסה לטייוואן תצטרכו להיכנס לבידוד של 14 יום, אותו תעבירו באחד ממלונות הבידוד שטייוואן מקצה לשם כך. מכיוון שאין הרבה מלונות כאלה, מומלץ להזמין מוקדם ככל האפשר - אבל רק לאחר הזמנת כרטיסי הטיסה, משום שבתהליך הזמנת המלון תצטרכו להציג אותם.

4. בדיקת קורונה: יש לבצע בדיקת קורונה עד 72 שעות לפני ההמראה מישראל. את תוצאת הבדיקה (השלילית כמובן) יש להציג בשדה התעופה גם בישראל וגם בטייוואן - באנגלית. באתר פיקוד העורף ניתן למצוא את רשימת המקומות בהם ניתן לבצע את הבדיקה. שימו לב שבחלק מהמקומות התוצאות מתקבלות לאחר 48 שעות, אז דאגו לבצע את הבדיקה בזמן (אך מספיק קרוב למועד הטיסה).

5. מילוי טופס כניסה לטייוואן: יש למלא טופס מקוון עד 48 שעות לפני הטיסה. ההנחיות ניתנות עם קבלת הויזה מהשגרירות.

6. קניית סים מקומי עם הנחיתה: לאחר שנוחתים בשלום בטייוואן, צריך לקנות בשדה התעופה סים מקומי לטלפון, על מנת שממשלת טייוואן תוכל לאתר אתכם במידת הצורך.

מפריחים משאלות בעיירה שיפן

רוצים לטוס בראש שקט?

אין בעיה! צוות Taiwanit ישמח לסייע לכם בכל הארגונים הכרוכים בנסיעת עסקים לטייוואן בתקופת הקורונה. צרו איתנו קשר, ותוכלו להתעסק בעבודה עצמה בעוד אנחנו נדאג לכל השאר.

רוצים להתחיל לתכנן את טיול החלומות לימים שאחרי הקורונה?

יש לנו עכשיו הטבות מיוחדות שלא כדאי לפספס! קראו עליהן כאן.

מתכננים ביקור בטייוואן ורוצים להפיק ממנו את המירב?

מתחילים פרויקט הקשור בטייוואן וזקוקים לייעוץ והכוונה?

מעוניינים לשלב בטיול שלכם סיור תרבות מעמיק עם מיטל מרגוליס לין?

לכל עניין ושאלה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.