top of page
  • תמונת הסופר/תTaiwanit

פארק יאנגמינגשאן - פריחת דובדבנים והר געש רדום בצפון טייפה

עודכן: 7 בפבר׳


טייפה, עיר הבירה של טייוואן, מספקת למבקרים בה חוויה אורבנית מטריפה, ובה בעת גם אתרי טבע מרשימים ביותר. אחת מפניני הטבע האלו היא פארק יאנגמינגשאן, או בשמו המלא: Yangmingshan National Park, ובמנדרינית: 陽明山國家公園. הפארק שוקק החיים, שנמצא בהרים של צפון טייפה ובמרחק של כ-45 דקות נסיעה ממרכז העיר, משתרע על פני 114 קמ"ר ומציע למבקרים בו נופים מגוונים ומרחיבי לב של יערות סאב-טרופיים, הרי געש רדומים ומעיינות חמים שמימיהם מגיעים למלונות הספא המפנקים של אזור בייטו (Beitou). את כל היופי הזה אפשר לחקור דרך הליכה במגוון מסלולים בדרגות קושי שונות, בעוד מאות מינים של פרפרים וציפורים מתעופפים סביב הצועדים. באביב (מרץ עד מאי) ניתן לראות בפארק פריחות מרהיבות של סאקורות (עצי דובדבן) ושל פרחי הקאלה והרודודנדרון היפהפיים, אז קדימה – זה הזמן לנסוע!


פריחת הדובדבן

היסטוריה קצרה:

שמו המקורי של הפארק הוא "קאושאן" (Caoshan 草山) - "עשב הרים" במנדרינית, וזאת משום שבעבר אפשר היה לראות באזור רק עשב ואף לא עץ אחד. מאחורי התופעה הזו עומד סיפור מעניין: הקרקע באזור עשירה בגופרית, ובעבר השלטונות היו נוהגים להצית שריפות באופן קבוע כדי להבריח גנבים שהיו מנסים לכרות גופרית באופן לא חוקי. בגלל השריפות האלו על גבעות הפארק צמח רק עשב ולא עצים. ב-1950 צ'יאנג קאי שק, "אבי האומה הטייוואנית", קרא למקום "הר יאנגמינג" (Yangming-Shan) על שם הפילוסוף הסיני הנערץ עליו- וואנג יאנג-מינג.


פארק מלא חיים:

בזכות תנאי האקלים השונים השוררים בפארק יאנגמינגשאן, המקום שוקק חיים ומהווה בית למגוון רב של צמחים ובעלי חיים מיוחדים. למעשה, בפארק ניתן למצוא 1224 מינים של צמחים, ביניהם צמחי יבשה, צמחי מים, יערות, פרחים, במבוקים ועוד. בינות לצמחייה הזו מסתובבים בפארק 110 מינים שונים של ציפורים (מה שהופך אזורים מסוימים בפארק לאידיאלים לחובבי הצפרות), ומעל 180 מינים של פרפרים שמתעופפים בעיקר באזור הר מיאנטיאן (Miantian) והר דאטון (Datun) ומגיעים לשיאם בחודש אוגוסט. בעודכם מטיילים בפארק תוכלו לשמוע גם את זמזומי ורחשי החרקים השונים – חיפושיות, צרצרים, חרגולים, ציקדות ועוד ועוד. בפארק חיים גם מינים רבים של יונקים קטנים ובינוניים, כמו קוף המקק הטייוואני, הארנבת הטייוואנית, חזיר הבר הטייוואני, סנאי אדום הבטן ועוד מכרסמים שונים שאופייניים לאזור. לחגיגת החיים הזו מצטרפים מינים שונים של זוחלים - לטאות ונחשים (חלקם ארסיים – אין צורך לחשוש אך חשוב לפקוח עיניים ולהיזהר), וכן צפרדעים וקרפדות. ובקיצור, בני האדם המגיעים לבקר בפארק הם אורחים של ממלכת החי והצומח הזו, אז הקפידו לשמור על הסביבה בעודכם מטיילים – לא לגעת במה שלא צריך, לא לקטוף/להרים/לקחת שום דבר, וכמובן לא להשאיר אחריכם אשפה.

אחד מבין מיני הפרפרים שניתן לראות בפארק

5 דברים שכדאי לעשות בפארק:


ב-114 קמ"ר של הפארק ישנן נקודות רבות, יפות ומעניינות, שניתן לעבור ביניהן ברכב פרטי או במיניבוסים פנימיים של הפארק. ריכזנו עבורכם מספר אתרים מומלצים במיוחד!


1. לטפס לפסגת הר צ'ישינג (Qixingshan 七星山):

"הר שבעת הכוכבים" הנמצא בלב הפארק מתנשא לגובה 1120 מ' מעל פני הים וזוכה בתואר "הפסגה הגבוהה ביותר בפארק", וכן בתואר "הר הגעש הרדום הגבוה ביותר בטייוואן". אל דאגה, הוא התפרץ בפעם האחרונה לפני כ-700,000 שנים כך שהאזור בטוח לטיול! למרות שההר לא מאוד גבוה לעומת רכסי הרים אחרים בצפון האי, המעפילים לפסגה יוכלו ליהנות מנופים משגעים. ישנן מספר דרכים לטפס לפסגת ההר, כשמסלול ההליכה המומלץ יוצא ממרכז המבקרים של הפארק. התכוננו להליכה של כ-4-5 ק"מ, שאמורה לקחת כ-3 שעות (כשעה טיפוס לפסגה). שימו לב שישנם כמה קטעים תלולים וחלקים, במיוחד לאחר שיורד שגשם (מה שקורה הרבה בטייוואן) – לכן הצטיידו בנעליים מתאימות וצעדו בזהירות.


2. לעצור לפיקניק בצ'ינגטיאנגאנג (Qingtiangang, (擎天崗:

אין כמו פיקניק צהריים בטבע, ובפארק יאנגמינגשאן ישנה נקודה מושלמת בשביל זה: צ'ינגטיאנגאנג. זרימת לבה מהר ז'וגאו (Zhugao) יצרה מין טרסה – אזור שטוח המוקף בפסגות הרים מכל הכיוונים, שכיום הוא בעצם שדה ירוק עם עשב רב שממנו נשקף נוף מקסים של הפארק. בתקופת הכיבוש היפני האזור שימש כשטח מרעה לחוות בקר שהוקמה שם, וגם היום הפיקניק שלכם ככל הנראה ילווה בפרות מלחכות עשב סביבכם. אפשר להגיע לצ'ינגטיאנגאנג ברכב או במסלול הליכה קצר היוצא ממרכז המבקרים. זו אחת הנקודות הפופולריות והעמוסות של הפארק, אבל אל חשש, יש מספיק מקום לכולם.

צ'ינגטיאנגאנג - מקום מושלם לפיקניק

3. לראות את פריחת הקאלה בז'וזיהו (Zhuzihu scenic spot 竹子湖):

אם אתם מגיעים לפארק יאנגמינגשאן בין מרץ למאי, אל תפספסו את נקודת התצפית המקסימה הזו, בה תוכלו לשוטט בשדה של פרחי קאלה לבנים וחגיגיים. זה לא נגמר בפריחה המשגעת של הקאלה - המבקרים במקום יוכלו גם לחקור את יערות האורנים והבמבוקים הסמוכים, להתרשם מעצי הדובדבן ועצי המסטיק המתוק הסיני (Formosan Sweetgum) המיוחדים, ולחפש את החוות המקומיות שנחבאות בין הצמחייה השופעת. הנקודה הזו נמצאת בין אגם ז'וזי (Zhuzi) לבין דרך יאנגג'ין (Yangjin), וניתן להגיע ברכב או בקווי האוטובוס 5 אדום או 109, שעוצרים בתחנת Zhuzihu.


4. לבקר בביתו של "מאסטר ההומור" – המלומד הסיני לין יוטאנג (The Lin Yutang House 林語堂故居):

תאמינו או לא, אבל עד המאה ה-20 המילה "הומור" לא הייתה קיימת בשפה הסינית. מי שתרגם אותה היה המלומד הסיני הנודע והנערץ – לין יוטאנג, שעודד את השימוש בהומור בספרות הסינית. הוא הגיע לטייוואן ב-1966 ובנה לעצמו בית מקסים בשטחו של פארק יאנמינגשאן. כיום המבקרים יכולים להגיע למקום ולהתרשם מהעיצוב המיוחד של הבית, וכך גם מחייו ומיצירותיו המעניינות של לין יוטאנג, שבין היתר גם חיבר מילון סיני-אנגלי. הבית פתוח בכל יום מלבד יום שני, בשעות 9:00-17:00. הוא נמצא כרבע שעה נסיעה ממרכז המבקרים של הפארק, וניתן להגיע אליו גם בתחבורה ציבורית – באמצעות קווי אוטובוס 260, 303, S15, S16, S17 או קו 5 האדום, המגיעים לתחנת Yongfu.


5. להרגיש את הר הגעש בשיאויוקנג (Xiaoyoukeng 小油坑):

בפארק הגאולוגי הוולקני שיאויוקנג שבצידו הצפון-מערבי של הר צ'ישינג, תוכלו להיזכר שאתם מטיילים על הר געש רדום. עם ריח גופרית חזק הנישא באוויר ותצורות גאולוגיות מעניינות כמו מעיינות חמים, קריסטלים של גופרית ופומרולות (Fumaroles- מין חורים בקרום הארץ שדרכם פורצים אדים וגזים בעקבות פעילות וולקנית) – מדובר במקום מיוחד במינו. הישארו על השבילים המסומנים שכן האדמה מסביב עלולה להיות רכה וחמה מאוד. ניתן להגיע ברכב או בקווי האוטובוס 108 או 124 לתחנת Xiaoyoukeng.

פריחת הקאלה המשגעת בז'וזיהו

איך מגיעים לפארק?

· באוטובוס – קו 260 יוצא מהתחנה המרכזית של טייפה בכל 10 דקות, וקווים 208 ו-30 האדום יוצאים מתחנת ה-MRT של Jiantan בכל 15 דקות. כל האוטובוסים האלו יורידו אתם בתחנת יאנגמינגשאן (Yangmingshan) ומשם יש הליכה קצרה של כ-700 מ' עד למרכז המבקרים של הפארק. בתוך הפארק תוכלו להתנייד עם המיניבוסים הפנימיים שלוקחים את המבקרים בין האתרים השונים.

· ברכב פרטי – ניתן להגיע לפארק ברכבכם וכך לעבור בנוחות בין תחנה לתחנה, אך שימו לב שכבישים מסוימים בפארק סגורים לרכבים פרטיים בסופי שבוע, וכן שבנקודות מסוימות השארת הרכב בחניון תעלה כסף. אגב, מלבד זה אין דמי כניסה לפארק.


מתי להגיע ולכמה זמן?

מכיוון שהפארק גדול ויש המון דברים לראות בו, מומלץ להקדיש לעניין לפחות חצי יום. אם אתם מעוניינים לצעוד באחד ממסלולי ההליכה, כדאי לפנות אפילו יום שלם.

מבחינת התזמון - אם הדבר מתאפשר, מומלץ מאוד להגיע לפארק באמצע השבוע. בסופי שבוע ובחגים המבקרים מגיעים בהמוניהם ואתם עלולים להרגיש בצפיפות בנקודות מסוימות בפארק. עם זאת, גם אם נאלצתם להגיע בסוף שבוע תוכלו להתרחק קצת מהרכבים אל תוך מסלולי ההליכה, ושם תמיד יהיה רגוע ושקט יותר.


במה להצטייד?

ישנן חנויות נוחות ואף מספר מסעדות פזורות ברחבי הפארק, אך במידה ואתם מתכננים לצאת למסלולי הליכה חשוב להצטייד בכמות מספקת של מים ובחטיפים. בנוסף לאלו, מומלץ להביא אתכם דוחה יתושים, כובע וקרם הגנה משום שחלק מאזורי הפארק החשופים לשמש, וכן מעיל רוח וגשם. בנקודות מסוימים בפארק יש רוח חזקה יחסית, ובטייוואן לעולם אין לדעת מתי הגשם יפתיע אתכם. וכמובן – מצלמה, כדי לתעד את כל היופי שתראו סביבכם!

הנוף הנשקף מפסגת הר צ'ישינג

מתכננים ביקור בטייוואן ורוצים להפיק ממנו את המירב?

מתחילים פרויקט הקשור בטייוואן וזקוקים לייעוץ והכוונה?

מעוניינים לשלב בטיול שלכם סיור תרבות מעמיק עם מיטל מרגוליס לין?

לכל עניין ושאלה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.



שיהיה טיול נעים!


  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
Jiaoxi Sietian Temple.jpg

צרו קשר

bottom of page