top of page
  • תמונת הסופר/תTaiwanit

כרטיס ביקור - המפתח ליצירת קשרים בעולם העסקים הטייוואני

עודכן: 7 בפבר׳

תמיד מעניין לראות כיצד תרבויות שונות מייחסות משמעויות שונות למרחב, לשפת גוף, למילים ואף לחפצים – משמעויות שיש להן השלכות מרחיקות לכת על הדרך שבה נוצרים קשרים, מתפתחות אינטראקציות, נוצרים יחסי כבוד והבנה, ונבנים קרבה ואמון.


קחו לדוגמא כרטיס ביקור. פיסת הנייר הקטנה, שנדמה שבעידן המיילים ושיחות הסקייפ בתרבות המערבית כמעט אבד עליה הקלח, היא דווקא משמעותית מאוד בתרבות הטייוואנית, ובתרבות העסקית בפרט. אנשי העסקים שביניכם ודאי כבר שמעו על חשיבותם של כרטיסי הביקור בעולם העסקים האסיאתי ועל כך שהם משמשים כמעין "מפתח" שמטרתו לפתוח דלת וליצור קשרים עסקיים, וקשרים בכלל. כל זה נכון גם לגבי טייוואן. למעשה, הפופולריות של כרטיסי הביקור חורגת הרבה מעבר לעולם העסקים הפורמלי, ובכל דוכן אוכל קטן ברחוב ישמחו להעניק לכם את כרטיס הביקור של העסק. בכל אופן, במידה והוזמנתם לכנס, פגישת עבודה, סמינר או ביזנס טריפ באי, כדאי שתצטיידו בכרטיסי הביקור שלכם, משום שהם ישמשו אתכם בכל פגישה, ארוחה, או ביקור במהלך שהותכם שם.


קבלו כמה טיפים שיסייעו לכם להבין את המשמעות המלאה של כרטיסי הביקור ולהשתמש בהם בצורה המיטבית:


1. כרטיס ביקור = רצון בקשר:

היו ערים למשמעות של מתן, או אי מתן כרטיס הביקור. כשאתם נותנים את כרטיס הביקור שלכם, אתם למעשה נותנים לצד השני אישור ליצור אתכם קשר – בטלפון, במייל וכו'. זה עובד גם לכיוון ההפוך, כלומר, אם אתם לא נותנים כרטיס ביקור – הצד הטייוואני יפרש זאת כאילו אתם לא מעוניינים בקשר איתו.


2. בצד המקבל:

כאמור, כרטיס הביקור נועד לפתוח דלת לקשר עם הצד השני, לכן יש לנהוג בו בצורה מכבדת ומנומסת. מה הכוונה? כשאתם מקבלים ממישהו כרטיס ביקור, השתתפו בטקס הקצר – קחו אותו בשתי ידיים, החזיקו בו קצת, עיינו בו, ואולי אפילו זרקו מילה או שתיים על תוכנו. אם תכניסו אותו ישר לכיס האחורי של המכנסיים, זה עלול להתפרש אצל הצד השני כזלזול רציני, ואז הדלת שרק נפתחה עלולה להיסגר בפניכם.


3. בצד המעניק:

גם כשאתם אלו שמעניקים את כרטיס הביקור – חשוב לנהוג בכבוד. איך תעשו זאת? קודם כל, שימו לב שהכרטיס שלכם נראה "כמו חדש" – בלי קמטים ובלי לכלוכים. לאחר מכן, החזיקו אותו בשתי ידיים, והעניקו בכל פעם כרטיס אחד לאדם אחד. אל תחלקו כרטיסים כמו שמחלקים קלפים במשחק, ואל תניחו את הכרטיסים בערימה על השולחן ותציעו לעמיתיכם לקחת בעצמם – בטייוואן מעריכים פורמליות ונימוס.



4. "מיני" קורות חיים:

בעוד שלנו, כמערביים, כרטיס הביקור אולי נראה כמו פיסת נייר חסרת ערך, עבור הטייוואנים מדובר בפיסת נייר דווקא חשובה מאוד, שמכילה את כל המידע שהם זקוקים לנו על מנת לדעת אם אתם "האנשים שלהם" – החברה שבה אתם עובדים, התפקיד שלכם, שמכם ופרטים ליצירת קשר. זו גם הסיבה לכך שלעיתים כרטיסי הביקור של הטייוואנים עמוסים מאוד במידע, ונראה כאילו הם ניסו לדחוס לשם את כל קורות חייהם.


5. מינימליזם רשמי:

התרבות שלנו משפיעה כמובן גם על הנראות של כרטיס הביקור. בעוד שהתרבות הישראלית מעודדת יצירתיות ואינדיבידואליזם וכרטיסי הביקור של ישראלים מעוצבים בהתאם, התרבות הטייוואנית מעודדת ערכים אחרים, כמו רצינות ומקצועיות, ולכן כרטיסי הביקור יראו יותר סולידיים ורשמיים. אין זה אומר שהאדם שמולכם הוא לא יצירתי ומעניין.


6. לנוסעים המתמידים:

אם אתם עושים הרבה עסקים בטייוואן, מומלץ להוסיף לצד השני של כרטיס הביקור שלכם את הפרטים שלכם במנדרינית. הטייוואנים יתלהבו ויעריכו מאוד את ההשקעה. כמובן שאם אתם נוסעים לביקור עסקי חד פעמי אין צורך להוציא כרטיס ביקור חדש במיוחד בשביל זה.


והכי חשוב – אל תשכחו לארוז ערימה מכובדת של כרטיסי ביקור. מבטיחים לכם שתחלקו ותקבלו יותר כרטיסים ממה שאתם מדמיינים!



מתכננים ביקור בטייוואן ורוצים להפיק ממנו את המירב?

מתחילים פרויקט הקשור בטייוואן וזקוקים לייעוץ והכוונה?

מעוניינים לשלב בטיול שלכם סיור תרבות מעמיק עם מיטל מרגוליס לין?

לכל עניין ושאלה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.



שיהיה ביקור מוצלח, שיפתח דלתות רבות בטייוואן!


  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
Jiaoxi Sietian Temple.jpg

צרו קשר

bottom of page