top of page
  • תמונת הסופר/תTaiwanit

המדריך השלם לדים סאם הטייוואני

עודכן: 7 בפבר׳

טייוואן היא גן עדן לאוהבי אוכל. מבין מגוון הצורות, הצבעים, הריחות והטעמים, מצאנו כי בקרב הישראלים יש קונצנזוס כמעט מוחלט בנוגע לעולם הדים-סאם המקומי. בין אם הוא מבושל, מאודה או מטוגן, אין ספק כי המאכל הקטנטנן והשובב יככב אצלכם בתפריט בזמן שהותכם בטייוואן. 

קבלו את המקומות השווים ביותר בטייפה לאכול דים-סאם טייוואני שלא ישאיר את בלוטות הטעם שלכם אדישות. במילה אחת- האו- צ׳י! ("טעים" בסינית)


Din Tai Fung 鼎泰豐 .

מעצמת דים סאם טייוואנית, שהוכרזה לפני כמה שנים כאחת מעשר המסעדות הטובות באסיה, ואפילו זכתה בכוכב מישלן!

למסעדה יש מספר סניפים הנמצאים הן בטייפה והן מחוץ לעיר, שכולם מציעים חוויה קולינרית בעלות לא גבוהה, פלוס הצצה למטבח השקוף של המסעדה. מספרים כי השף הראשי של המסעדה הוא זה שגילה את היחס המדויק בין המילוי לבצק, ומספר הקיפולים האידיאלי של הדים סאם, כדי שייצא הדים-סאם הטעים ביותר.


אתר המסעדה: https://www.dintaifung.com.tw/eng/index.php

כתובת: למסעדה כיום יש סניפים רבים. הסניף הוותיק ביותר הוא בכתובת:

Daan District, Xinyi Road section 2, No. 194

台北市大安區信義路2段194號


לא לפספס- המלצת טייוואנית:

Chicken Xiaolongbao, Vegetarian Dumplings




Paradise Dynasty 樂天皇朝 .2

מה הייתם עושים אם פתאום היה מגיע אליכם מגש במבוק ובתוכו דים-סאם בצבעים שונים? באיזה צבע הייתם בוחרים? כאן תוכלו ליהנות מהחוויה הצבעונית זו. המסעדה הזו, אשר מקורה הוא בסינגפור והיא מציעה מגוון מאכלים המשויכים למטבח הסיני העשיר, תציע לכם חוויה קולינרית עשירה ומפנקת, שתגרום לכם להרגיש כמו קיסרים באחת מהשושלות הסיניות העתיקות. 


אתר המסעדה: https://www.paradisegp.com/brand-paradise-dynasty/

כתובת: Xinyi District, Zhongxiao East Rd, 5th Sec no. 68 4th floor

台北市信義區忠孝東路五段68號4樓


לא לפספס! המלצת טייוואנית:

Speciality Dynasty Xiao Long Bao



Hangzhou Xiao Long Bao  杭州小籠包 .3

אם אתם מעוניינים ליהנות מדים-סאם באווירה יותר עממית - אין ספק שזו המסעדה בשבילכם! המסעדה, הממוקמת ממש מאחורי אתר ההנצחה לג׳יאנג קאי שק, מציעה חוויה קולינרית מדהימה באווירה מקומית פשוטה ולא מפונפנת. במסעדה תצטרכו להרכיב בעצמכם את רוטב הדים-סאם שלכם (המשלב סויה, חומץ אורז, שום ושמן שומשום אם אוהבים), ואם עוד לא למדתם איך להשתמש בצ׳ופסטיק - כדאי שתצטיידו בסכין ומזלג בתיק. 


אתר המסעדה: https://www.thebestxiaolongbao.com

כתובת: Daan District, Hangzhou South Rd sec. 2 no. 19

台北市大安區杭州南路二段19號


לא לפספס! המלצת טייוואנית:

Shrimp Shiomai, Pumpkin Cake



פינת ההעשרה של טייוואנית:

אנחנו מכירים את המילה 'דים-סאם' המתארת את כל אותם בצקים ממולאים, אך בשפה הסינית קיימות מילים שונות, שכל אחת מתארת גרסה קצת אחרת של המאכל.

להלן מדריך קצר שיעשה לכם בבלאגן:


-ShuiJiao 水餃/ Jiaozi 餃子

זהו הדים-סאם ה"קלאסי" והמוכר שרובנו מכירים. ניתן למצוא אותו גם בגרסה מאודה (בכלי במבוק), וגם בגרסה מבושלת, אשר מזכירה את הוורניקי האשכנזי. 


-Xiao Long Bao 小籠包

זו הגרסה שהטייוואנים מתגאים בה במיוחד וטוענים כי הם אלו שיודעים להכין אותה הכי טוב. מדובר בדים-סאם מאודה, אך עם טוויסט: בנוסף למילוי יש בפנים גם בערך כפית של מרק. תיזהרו כשאתם אוכלים את אלו - אם הם חמים מדי הם עלולים לשרוף את הלשון, ואם לא אוכלים אותם בזהירות הם עלולים להשאיר כתם של מרק עוף על הבגדים.



-Hun Dun 餛飩

למען האמת, בעולם הסיני לא מתייחסים אליהם כדים-סאם, אך הם מזכירים את הסגנון. מדובר גם כן בבצקים ממולאים, אך לרוב הם קטנים יותר, מבושלים, ואוכלים אותם בתוך מרק או עם רוטב חריף מעל.


-PotStickers 鍋貼

גם לאלו לרוב לא מתייחסים בתור דים-סאם, אך הקונספט מזכיר. מדובר בבצקים עם מילויים שונים - אך הפעם הם מטוגנים. זו הגרסה הפחות ״בריאותית״ של עולם הדים-סאם. 


כדאי לבוא לאחת המסעדות המומלצות על בטן ריקה ולהנות מכל הסוגים. :)



סקרנים איזה עוד הפתעות טעימות יש לטייפה להציע?

מתחילים פרויקט הקשור בטייוואן וזקוקים לייעוץ והכוונה?

מעוניינים לשלב בטיול שלכם סיור תרבות מעמיק עם מיטל מרגוליס לין?

לכל עניין ושאלה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.



ובינתיים, מוזמנים לצפות בסרטון של Taiwanit בשיתוף משרד התיירות הטייוואני על 10 המאכלים המומלצים בטייוואן, שהדים סאם הוא הראשון מביניהם!




בתיאבון!




  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
Jiaoxi Sietian Temple.jpg

צרו קשר

bottom of page