top of page
  • תמונת הסופר/תTaiwanit

טאינאן - בין מסורת לקולינריה

עודכן: 7 בפבר׳

כתבה מאת ירדן מאירוביץ׳


טאינאן (台南) ידועה בתור העיר העתיקה ביותר בטייוואן, בעלת היסטוריה ארוכה ומעניינת. למעשה, היא הייתה קולוניה הולנדית, ולאחר שאלו הובסו היא שימשה כעיר הבירה של האי במשך למעלה מ-200 שנה (1662-1887). גם כיום, כשהבירה היא טייפה, טאינאן נחשבת למעין "בירה רוחנית" משום שהיא מלאה במאות מקדשים, שחלקם נשמרו עוד מהתקופה שהיא הייתה עיר הבירה.


שער הכניסה למקדש קונפוציוס בטאינאן

אך מעבר לכל אלו, אם תשאלו כל מקומי על טאינאן – כולם יגידו שמדובר בגן עדן קולינרי ושזה ה-מקום לחובבי אוכל הרחוב. מדובר בתואר מרשים מאוד באי שכולו עסוק יומם וליל באוכל. בכל אופן, אני מוכרחה להסכים עם כולם: לא חשוב באיזה איזור של העיר תשוטטו, קשה ללכת יותר מעשר דקות מבלי להיתקל בתור ארוך של אנשים ממתינים מחוץ לאיזשהו דוכן או מסעדה קטנה. רבים מהמקומות האלו מוכרים "נשנושים" או אוכל רחוב, ולרוב הם מתמחים בסוג מאכל מסוים ומוכרים רק אותו, מה שדווקא מקל על חיי התיירים משום שפעמים רבות התפריט (אם הוא קיים) כתוב במנדרינית בלבד. בכל אופן, אל חשש! תמיד יימצאו סביבכם מקומיים חברותיים שינסו להסביר לכם מה אתם עומדים לאכול.

המבחר הוא די אינסופי והכל מאוד מאוד טעים, וגם מאוד שונה מכל מה שאנחנו מכירים. ובכל זאת התכנסנו כאן היום על מנת לספק עשר המלצות מצוינות במיוחד, לפחות לטעמה של הכותבת. מומלץ להגיע עם קיבה ריקה ועם ראש פתוח.



1. שוק הלילה Da Dong (במנדרינית: 大东夜市)

כל מי שמטייל בטייוואן מבין מהר מאוד שהבילוי הפופולרי ביותר באי הוא שווקי הלילה, ושוק הלילה דה-דונג שבטאינאן הוא אחד המוצלחים בעיני- גם מבחינת אווירה, ובהחלט מבחינה קולינרית. השוק פתוח רק שלושה ימים בשבוע (שני, שלישי ושישי) כך ששווה לתכנן את הביקור מראש. כמה מאכלים ספציפיים ששווה לחפש ולטעום:

- כדורי בטטה מטוגנים (地瓜球)- כדורים מתקתקים, פריכים מבחוץ ורכים מבפנים, מטוגנים בשמן עמוק. נשנוש קטן ונהדר בזמן שמחפשים את שאר ההפתעות.

- חביתת אויסטרים (蚵仔煎)- חביתה, אויסטרים, רוטב עגבניות חריף-מתוק ונבטים – מדובר באחת ממנות הדגל של טייוואן, ואחת ההזדמנויות המעטות עבורנו- אנשי הים בתיכון, לנשנש אויסטרים טריים בזיל הזול, שכן בטאינאן ישנן לא מעט חוות לגידול פירות ים ומדובר במאכל נפוץ מאוד באי.

- דיונון מטוגן (炸鱿鱼)- דיונון מצופה בפירורי לחם ומטוגן בשמן עמוק אולי נשמע כמו מנה פחות מעניינת, אבל תעשו לעצמכם טובה ואל תפספסו אותה. אין תחרות לטריות של פירות הים בטאינאן, וכך גם במקרה הזה.

כתובת: No. 276, Section 1, Linsen Rd, East District, Tainan City

פתוח בימים שני, שלישי ושישי בין השעות 18:00-00:00.



2. לחובבי הבשר - Win Chang Beef Soup (במנדרינית: 文章牛肉湯)

מסעדה שמתמחה, ובכן, בבשר. השמועה אומרת שהם מגישים אך ורק בשר שנשחת עוד באותו הבוקר, ולכן הוא רך וטעים באופן יוצא דופן. המנה המפורסמת ביותר שם היא מרק הבשר, אך יש מבחר רב של מנות בשריות מצוינות. סביר להניח שמחוץ למסעדה תמצאו תור ארוך, אך אני ממליצה להמתין בסבלנות– זה שווה את זה.

כתובת: No. 590, Anping Road, Anping District, Tainan City

4626 228 6 886+

פתוח בימים רביעי עד ראשון, 24 שעות ביממה.

בימים שני ושלישי שעות הפתיחה שונות ומומלץ לבדוק לפני שמגיעים.



3. מטוגן וצמחוני - Liu Ji Jiu Cai He (במנדרינית: 劉記韭菜盒子)

לא רחוק ממבצר אנפינג ובית העץ המפורסמים, עומד דוכן קטן שמוכר מין פנקייק מטוגן ממולא בכרישה ובטופו. מעבר לזה שתענוג לצפות במיומנות של עובדי הדוכן- הטעם נפלא וממכר. ובנוסף, זה צמחוני! מה שלא קורה הרבה בטייוואן..

כתובת: No. 159, Anbei Road, Anping District, Tainan City

פתוח כל יום בין השעות 14:00-18:30



4. מרק כדורי דגים - 永記虱目魚丸

במסעדה הזו, המתמחה במרק עם כדורי דגים, לוקחים מספר וממתינים. זה אולי נשמע מייגע קצת כמו לחכות בקופת חולים, אך הקונספט דווקא די נוח ומאפשר לכם להסתובב קצת באיזור עד שיגיע תורכם. ניתן לשבת במסעדה הקטנה לארוחת צהריים מוקדמת או אפילו לארוחת בוקר, אם אתם רוצים לנהוג כמקומיים. כמו כן, ניתן להצטרף להמוני האנשים שלוקחים "טייק אוואי" לביתם. מרק הדגים מצוין, וכך גם המנה המוכרת באי – אורז עם תבשיל של בשר חזיר צלוי (מוכר כ-Braised pork rice, או במנדרינית: 滷肉飯).

כתובת: No. 82之1號, Kaishan Road, West Central District, Tainan City

‏‪+886 6 222 3325

פתוח בימים שני עד שבת (בראשון סגור) בין השעות 6:30-13:00



5. נודלס מקומי - 小公園擔仔麵

המסעדה המשפחתית והקטנטנה הזו היא מהאוצרות שמגלים בטעות, או במקרה שלנו- כשמסתובבים ברחוב רעבים מאוד די מאוחר בלילה. אני ממליצה במיוחד על ה-Danzai noodles- מנה פופולרית בטייוואן של נודלס שמנמנים בציר שרימפס, עם בשר טחון ושאר הפתעות- טעים בצורה בלתי רגילה. אל תשכחו לבקש תוספת של ביצה קשה (חומה כמו ביצה של חמין) שמשדרגת פלאים כל מנה.

כתובת: No. 321號, Section 2, Ximen Road, West Central District, Tainan City

5495 226 6 886+

פתוח כל יום, מלבד יום רביעי, בין השעות 16:30-00:00



6. עוגת אורז (מלוחה!) - Fu Sheng Hao (במנדרינית: 富盛號碗粿)

אחד המאכלים שכדאי לכל מבקר בטייוואן לטעום הוא עוגת האורז (rice bowl cake-碗糕),

והמוסד הזה הוא וותיק ומוכר בתחום. המקומיים טוענים שהוא נהיה קצת תיירותי מדי, אך עוגת האורז (שהיא מלוחה – על אף שהיא נקראת 'עוגה') באמת מעולה. המקום מגיש גם מרק כדורי דגים טעים.

כתובת: No. 8, Lane 333, Section 2, Ximen Road, West Central District, Tainan City

4101 227 6 886+

פתוח כל יום, מלבד יום חמישי, בין השעות 7:00-17:30



עוד אמרה ידועה על טאינן היא שמדובר בעיר של "sweet tooth", לכן נעבור לקטגוריית המתוקים:


7. בראוניז אלוהי - Yao Ping (במנדרינית:堯平)

כשאנשים מספרים שאוכל גרם להם להזיל דמעה, הם כנראה מתכוונים למשהו בסגנון של הבראוניז שנמכרים בחנות הקטנה והמתוקתקת הזו. לקוחות החנות, החבויה בין סמטאות מקסימות, חולצים נעליים בכניסה ונכנסים לגן עדן של בראוניז שוקולד במגוון טעמים, שהוקם ומנוהל על ידי שני בחורים צעירים וידידותיים. מדובר בטעימת חובה לכל מי שמבקר בעיר! ממליצה במיוחד על הבראוני הקלאסי - אתם לא תתחרטו.

כתובת: Lane 122, Kaishan Road, West Central District, Tainan City

800 697 970 886+ פתוח כל יום, מלבד יום שני, בין השעות 12:00-19:00



8. מתוק ובריא (יחסית) - Chun (במנדרינית: 純薏仁)

אם מטיילים בטייוואן אי אפשר להסתפק בשוקולדים המוכרים, וחשוב לטעום את מגוון המתוקים שלעיתים עשויים להיראות משונים למדי לטעמנו המערבי. במסעדה הקטנה והמתוקה הזו, הממוקמת בלב מתחם מלא בדוכני אוכל וקניות, תוכלו לטעום מין דייסת שעורה (barley) עם שעועית אדומה (מתוקה) ומאצ'ה. ואפילו תוכלו להגיד לעצמכם שמדובר בקינוח די בריא.. :) הבחורה שמנהלת את המקום חברותית מאוד ודוברת אנגלית, כך שעל הדרך תזכו גם במפגש אנושי מעניין.

כתובת: ‪No. 5, Lane 16, Sec. 3, Guohua Street, Tainan City

0101 227 6 886+

פתוח כל יום בין השעות 11:00-18:00



9. בונוס מרענן למיטיבי לכת:

למטיילים מביניכם שאוהבים לשוטט ולחפש עד שמוצאים- אני ממליצה בחום לחפש דוכן קטן שלא מופיע במפה, אך לא יהיה קשה מדי למצוא אותו על פי כמות האנשים שימתינו בחוץ (גם כאן לוקחים מספר), וגם על פי המיקום המצורף. מה מוכרים שם? שייק קפוא ומתוק של שעועית ירוקה וחלב. גם אנחנו לא האמנו שכל המהומה היא בשביל שייק, ועוד כזה שעשוי משעועית, אבל ברגע שטעמנו הכל נהיה ברור. מאוד מאוד מומלץ!

כתובת: No. 180, Section 2, Minzu Road, West Central District, Tainan City



10. ואי אפשר בלי קפה - Good Thing Coffee (במנדרינית: 古行咖啡)

כחלק מהרשימה אני מוכרחה להתייחס לסוגיית הקפה, שבעשרות השנים האחרונות תופסת תאוצה באי ומהווה תחרות לעסקי התה הותיקים והענפים. כיום ניתן למצוא בערים הגדולות לא מעט חנויות ובתי קפה בוטיקיים שמוכרים קפה שהם קולים וטוחנים בעצמם. ביניהם בית הקפה הפצפון הזה, בו ניתן לצפות בעובדים מבשלים את הקפה במכשירים שנראים כאילו נלקחו ממעבדת ניסויים, וכמובן לשתות קפה מהמעלה הראשונה.

כתובת: 號, No. 399, Section 2, Minzu Road, West Central District, Tainan City

1313 224 6 886+

פתוח כל יום בין השעות 10:00-21:00



על הכותבת:

ירדן מאירוביץ' - הגיעה לטייוואן די במקרה כחלק מטיול ארוך במזרח והתאהבה באנשים המקסימים, הנופים המפתיעים והאוכל שאין כמוהו בעולם. משתפת וכותבת בבלוג הטיולים שלה, "אני רוצה תמיד עיניים", על אותו מסע ובין היתר על החוויה הטייוואנית שלה, במטרה לחשוף את העולם לקסם של האי.



מתכננים ביקור בטייוואן ורוצים להפיק ממנו את המירב?

מתחילים פרויקט הקשור בטייוואן וזקוקים לייעוץ והכוונה?

מעוניינים לשלב בטיול שלכם סיור תרבות מעמיק עם מיטל מרגוליס לין?

לכל עניין ושאלה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.



רוצים להכין את עצמכם לסיור ולהכיר כבר עכשיו מטעמים טייוואניים נוספים? מוזמנים לצפות בסרטון של Taiwanit בשיתוף משרד התיירות הטייוואני:


מאחלים לכם טיול נפלא, ובתיאבון!


  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
Jiaoxi Sietian Temple.jpg

צרו קשר

bottom of page