top of page
  • תמונת הסופר/תTaiwanit

שבעת פלאי חואליין

עודכן: 7 בפבר׳

כתבה מאת ירדן מאירוביץ'


מטיילים רבים מגיעים לחואליין (Hualien), העיר השניה בגודלה בחוף המזרחי של טייוואן, רק בשביל לבקר בטארוקו- הפארק הלאומי הסמוך. וחבל שכך. חואליין נמצאת כ3-4 שעות נסיעה מטייפה הבירה ושוכנת במיקום קסום בין האוקיינוס השקט לבין רכס ההרים המרכזי של האי. כמו כן, היא מציעה מבחר רב של אפשרויות לינה ואוכל, ובכך מהווה בסיס נהדר לטיולי יום באיזור. קבלו שבעה מקומות שלא כדאי לפספס אם אתם מגיעים לאיזור. ולא רק טארוקו!


רוצים לדעת איפה כדאי לשהות בזמן הביקור בחואליין וטארוקו? קראו את כתבתנו על המלונות המומלצים באיזור.



1. חוף צ'ישינגטאן (Qixingtan Beach):

ממש מחוץ לעיר, לא רחוק משדה התעופה של חואליין, נמצא החוף היפהפה הזה במפרץ בצורת חצי סהר. עם חלוקים שחורים וחלקים, מים בצבע תכלת, ונוף אינסופי של האוקיינוס וההרים – זהו ביקור חובה למטיילים בחואליין. החוף אינו מתאים לרחצה משום שהמים סוערים, אך יש בו טיילת נעימה להליכה או רכיבה על אופניים, ודוכנים של מזכרות ומזון, כולל נקניקיות אבוריג'יניות מתקתקות ונהדרות. משכימי הקום יכולים להגיע לצפות בזריחה, אך גם בשאר שעות היום הנוף לא רע בכלל.

מחואליין ניתן להגיע לחוף באופניים, באוטובוס היוצא מתחנת הרכבת של העיר (ומגיע גם לטארוקו), או ברכב פרטי.


כתובת: Qixingtan beach (花蓮七星潭, Chihsingtan) -Haian Road, Xincheng Township, Hualien County

חוף צ׳ישינגטאן Qixingtan Beach

2. צוקי צ'ינגשווי (Qingshui Cliffs):

רצועה באורך של כ-21 ק"מ של צוקי גרניט אדירים ומיוערים המתנשאים מעל האוקיינוס השקט התכול- זה נשמע וגם נראה כמו אחת מנקודות התצפית היפות ביותר בטייוואן, והאיזור אף נחשב לאחד משמונת הפלאים של טייוואן. כביש מס' 9 מצפון לטייפה מתפתל ממש מעל קו החוף ומספק מספר נקודות תצפית מרהיבות על הצוקים האלו- חלקן גדולות ומוסדרות וחלקן הן פשוט שוליים רחבים בכביש בהם ניתן לעצור את הרכב וליהנות מהטבע העוצמתי. לידע כללי-אומרים שאלו הנופים שראו הפורטוגזים כאשר גילו את טייוואן ונתנתו לטייוואן את הכינוי ״איליה פורמוזה״- ובעברית- האי היפה!


כתובת: Qingshui Cliffs (清水斷崖) - Su-hua highway, Xiulin Township, Hualien County

צוקי צ׳ינגשווי Qingshui Cliffs

3. שיטיפינג (Shitiping):

עוד נקודת תצפית משגעת על האוקיינוס השקט - הפעם כ-70 ק"מ דרומה מחואליין, על כביש 11 המקסים שנוסע לאורך קו החוף. שיטיפינג ("מדרגות אבן" במנדרינית) ידועה בגיאולוגיה הייחודית שלה – הצוקים אשר מזדקרים לאורך החוף נשחקו על ידי גלי המים כך שנוצרו פלטפורמות סלע דרמטיות שנכנסות ממש לתוך האוקיינוס. בין היתר תמצאו שם שוניות אלמוגים שהוגבהו כחלק מהתהליכים הגאולוגיים וכיום נגלות מעל פני הים, וכן בריכות קטנות בהן חיים דגים, צדפות ושאר יצורים ימיים.

מעט דרומה מנקודת התצפית ישנו איזור קמפינג נקי ומסודר וגם חוף חולי. גם בחוף זה הרחצה מסוכנת, אך ניתן לשכשך רגליים בזהירות ולחפש צדפות מיוחדות.

לחובבי פירות הים, ישנן מספר מסעדות באיזור המגישות פירות ים טריים וטעימים.

כמו כן, בקרבת שיטיפינג ישנן מספר עיירות אבוריג'יניות, שביקור בהן הוא הזדמנות מצוינת להתוודע לסיפור המעניין של המיעוט האבוריג'יני בטייוואן.


כתובת: Shitiping (石梯坪) - Fengbin Township, Hualien County

שיטיפינג Shitiping

4. אגם לי-יו (Liyu Lake):

אגם לי-יו הוא הגדול ביותר במזרח טייוואן ונמצא פחות מ-20 ק"מ מחואליין. חוץ מהנוף השלו והמקסים, מתקיימות בפארק שסובב את האגם פעילויות מגוונות כגון רכיבה על אופניים, שייט בסירות פדלים ואפילו שיעורי סאפ, כך שהוא מתאים מאוד לבילוי משפחתי. פעילויות אלו הן בתשלום, אך אפשר גם פשוט ליהנות משבילי ההליכה הרבים שבפארק, לשבת לפיקניק או לקרוא ספר בנחת.

טיפ: בכל שנה בחודשים אפריל-מאי מגיעות לאגם המוני גחליליות, ובשעות הערב (בסביבות 19:00-21:00) המחזה שם מדהים.

כתובת: Liyu lake (鯉魚潭) - Huantan North Rd., Shoufong Township, Hualien County

אגם לי-יו Liyu Lake

5. עמק האמרלד (Feitsuei/Emerald Valley):

לא רחוק מאגם ליו, סמוך לעיירה הקטנה טונגמן (Tongmen), מסתתר עמק קסום ושקט מלא במפלים וברכות שחייה.

כדי להגיע למקום יש לחצות את הגשר של טונגמן לכיוון צפון, לפנות שמאלה ולהמשיך לאורך נהר מוגואה (Mugua) הרחב. בשלב מסוים צריך לחצות מנהרה חשוכה אך לא ארוכה (אור הטלפון יספיק), ותוך מספר דקות הליכה מגיעים למפל גדול ומרשים. מהמפל ניתן להמשיך לטפס במתינות בשביל ברור להולכי רגל שהולך לאורך הנחל, וכך לעבור בין בריכות בגדלים שונים עם מים נהדרים לשחייה. ככל שתמשיכו עם השביל כך קטן הסיכוי שתיתקלו במטיילים נוספים.

בעונות מתאימות ישנן חברות שמארגנות טיולים של river tracing בעמק (הליכה וטיפוס בתוך הנהר – ספורט פופולרי למדי בטייוואן). מתעניינים יכולים לברר את הנושא מול חברת River King (https://www.facebook.com/theriverking0980576000/).


כתובת: Emerald Valley (翡翠谷) –Tongmen Village, Xiulin Township, Hualien County

מומלץ להיעזר במיקום הבא: https://goo.gl/maps/xY7jkAjh9bH2

Emerald Valley

6. הפארק הלאומי טארוקו (Taroko National Park):

בכל זאת, אי אפשר להתעלם מאתר הטבע המפורסם ביותר באיזור חואליין ובטייוואן בכלל. השם "טארוקו" מגיע מאחד הניבים האבוריג'ינים, בו משמעות המילה היא "מפואר ונהדר". מדובר בפארק הררי ומלא בצמחייה ובבעלי חיים ייחודיים, שנחצה על ידי נהר הליוו (Liwu) המרשים אשר יוצר קניונים עמוקים בעלי קירות שיש צבעוניים. הפארק משתרע על פני שטח גדול ויש בו מסלולי הליכה קצרצרים וגם ארוכים יותר, נקודות תצפית יפות ועוד. ניתן להתנייד במקום באמצעות מיניבוסים של הפארק שנוסעים בין תחנות שונות, או עם רכב פרטי.

טיפ: הביאו אתכם מראש כמות מספקת של מים ואוכל, בפארק עצמו ישנה חנות רק בכניסה.


כתובת: Taroko National Park (太魯閣國家公園), Xiulin Township, Hualien County

הפארק הלאומי טארוקו Taroko Gorge National Park

7. המעיין החם בטארוקו (Wenshan Hot Spring):

האם אי פעם ישבתם במעיין חם תחת כיפת השמיים, וברגע שהתחממתם מספיק קפצתם להתרענן בנהר הצונן הצמוד? זו ההזדמנות לעשות זאת! טייוואן מלאה במעיינות חמים, חלקם מלאכותיים וחלקם טבעיים, ואחד המיוחדים והלא-מוכרים שבהם נמצא ממש בתוך הפארק הלאומי טארוקו. למעשה, זהו היעד האחרון בתוך הפארק, לפני שהכביש ממשיך לכיוון החוף המערבי של טייוואן. מדובר במעיין חם (מאוד חם!) טבעי, היושב ממש על גדות נהר הליוו (Liwu) הצונן והיפה.

ההגעה למעיין דורשת מעט השקעה: יש להשאיר את הרכב בחנייה של וונשן (Wenshan parking lot), ומשם ללכת כ-15 דקות בדרך הכוללת חציית גשר לא חדש במיוחד ושביל מעט חלקלק. אך אל דאגה, לאורך הדרך ישנו מעקה בטיחות שניתן להיעזר בו ואם הולכים לאט ובזהירות אין שום בעיה.

חווית הרחצה במעיין היא מיוחדת במינה ובהחלט שווה את ההגעה! אל תשכחו להביא בגד ים.

הערה חשובה: לעיתים השביל למעיין החם נסגר בעקבות סכנה של מפולות סלעים. יש לוודא במרכז המבקרים של הפארק האם ההגעה לשם מותרת.


כתובת: Wenshan Hot Spring (文山野溪溫泉) - Xiulin Township, Hualien County

מומלץ להיעזר במיקום הבא: https://goo.gl/maps/rhk4oY2RTkP2

המעיין החם בטארוקו Wen Shan Hot Springs

על הכותבת:

ירדן מאירוביץ' - הגיעה לטייוואן די במקרה כחלק מטיול ארוך במזרח והתאהבה באנשים המקסימים, הנופים המפתיעים והאוכל שאין כמוהו בעולם. משתפת וכותבת בבלוג הטיולים שלה, "אני רוצה תמיד עיניים", על אותו מסע ובין היתר על החוויה הטייוואנית שלה, במטרה לחשוף את העולם לקסם של האי.



מתכננים ביקור בטייוואן ורוצים להפיק ממנו את המירב?

מתחילים פרויקט הקשור בטייוואן וזקוקים לייעוץ והכוונה?

מעוניינים לשלב בטיול שלכם סיור תרבות מעמיק עם מיטל מרגוליס לין?

לכל עניין ושאלה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.



מאחלים לכם טיול נפלא לטייוואן הקסומה!


  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
Jiaoxi Sietian Temple.jpg

צרו קשר

bottom of page