top of page
  • תמונת הסופר/תTaiwanit

״גן עדן יפני״- שוק הדגים האקסקלוסיבי בטייפה

עודכן: 7 בפבר׳

מאת: רוני מרגוליס


ההיסטוריה המעניינת של טייוואן כוללת גם את היותה קולוניה יפנית במשך 50 שנה, בין השנים 1895 ועד 1945. מאז ועד היום התרבות היפנית בולטת מאוד באי - ניתן לראות את ההשפעה בחיי היום-יום של הצעירים והמבוגרים הטייוואנים, גם בתרבות הפופלורית וגם בתרבות המסורתית. יפן השאירה את חותמה על טיייוואן במגוון תחומים - מוזיקה, עיצוב, תרבות המעיינות החמים, תרבות ״החמודיות״, וכמובן - ההשפעה הקולינרית. כעם הידוע בחיבתו הרבה לאוכל, עם עיר בירה, טייפה, הנחשבת למעצמה קולינרית עולמית ומתגאה בשפע ומגוון של מטבחים מכל רחבי העולם - הטייוואנים פתוחים לסגנונות אכילה שונים, וכיאה לכך תופס המטבח היפני מקום נכבד בתרבות האכילה.


העובדה כי טייוואן שוכנת על אי מספקת לטייוואנים שפע עצום של דגים משובחים ומאכלי ים טריים מכל הסוגים. בשילוב עם ההשפעה היפנית הניכרת, טייוואן הפכה לגן עדן קטן של אוכל יפני, שנחשב טוב כל כך עד שאפילו תיירים מיפן עושים את דרכם אל האי כדי ליהנות מאוכל יפני אותנטי, טעים, איכותי וזול יחסית. אחד המקומות המוצלחים ביותר לחוויה קולינרית יפנית יוצאת דופן הוא שוק הדגים של טייפה.

השוק אינו שוק דגים רגיל, כפי שאנו נוהגים לדמיין שווקי דגים או כמו שאפשר לראות בשוק הכרמל, למשל. למעשה, מדובר במתחם אקסקלוסיבי שבערב הופך לאזור בילוי עם אווירה ייחודית, אלכוהול ומוזיקה טובה, וכמובן - מסעדות קונספט שכולן על טהרת מאכלי הים, עם שפע של מאכלי ים טריים ואיכותיים שנמצאים בבקרה מתמדת של צוות מומחים.


השוק נפתח בשנת 1992 מתוך החזון לחבר בין אוכל טוב, בילוי ואווירה ייחודית, ולהפוך אותם ל"לייף סטייל". כיום הוא נחלק לחמישה מתחמים אשר כל אחד מהם מספק חוויה קולינרית בסגנון אחר:


1. "פיקניק" עם טייק אוואי מהסופר -

סופר גדול עם אגפים של אוכל חם וקר, בו ניתן לקנות את המאכלים ל"טייק אוואי", ולאכול אותם בחוץ יחד עם רבים אחרים שנהנים מאווירה מקומית מיוחדת. בסופר ניתן למצוא מגוון מנות של מאכלי ים טריים, וכן אוכל מבושל כגון תבשילי ירקות, בשר ותוספות. כמו כן, ניתן להשיג גם ירקות ופירות טריים באיכות גבוהה מאוד. זוהי אופציה חסכונית יחסית, שכן המחירים בסופר נמוכים ביחס למתחמים האחרים בשוק.

2. הסושיבר –

בר הסושי של המתחם מנוהל ע״י טדהשי טקדה, שף מיפן, והוא מציע היכרות עם עולם פירות הים בשירות מהיר ואיכותי. המתחם ממוקם בלב השוק כך שניתן לאכול בו וליהנות מהאווירה התוססת במחיר הוגן.


3. מסעדה ללא תפריט -

במתחם זה ניתן לבחור מתוך מגוון של פירות ים, ומבחירותכם ידאגו להכין מנת שף מיוחדת עבורכם. המחירים במסעדה הם מעט יקרים יותר מאשר בשאר המתחמים, אך החוויה והטעמים לא ישאירו את החך שלכם אדיש.

4. מסעדת גריל -

במסעדה זו תוכלו להתנסות באכילת פירות ים ודגים בסגנון "ברביקיו". הצלייה על הגריל נותנת למאכלים ארומה מיוחדת.


5. "הוט פוט" (Hot Pot) -

"הוט פוט" זהו קונספט אכילה אסייתי בו באמצע השולחן מונח סיר עם מים רותחים או ציר מרק, והסועדים מבשלים בעצמם ירקות, בשר, דגים ופירות ים לפי בחירתם. דרך סגנון אכילה זה תוכלו ליהנות מחוויית בישול קטנה, וגם תטעמו את הטעם העדין שיש למזון המתבשל. זוהי דרך נהדרת להכיר טעמים חדשים.


כמו כן, בכל המתחמים תוכלו למצוא אלכוהול במגוון סוגים, יינות, בירות וכמובן סאקה - המשקה האלכוהלי היפני, אשר יוסיפו ארומה מעניינת לארוחה בלתי נשכחת.

אז אם אתם חובבי פירות ים ודגים ומעוניינים להתנסות בחוויה קולינרית חדשה, אנו ממליצים לשמור מקום בבטן לשוק הדגים של טייפה! הבילוי בשוק יספק לכם הצצה לעולם האוכל היפני בטייוואן ויאפשר לכם ליהנות ממגוון רב של סגנונות אכילה, באווירה תוססת וייחודית. מבטיחים לכם שלא תצאו רעבים, ושתרצו לחזור שוב ושוב ושוב...


כתובת: No.18, Aly. 2, Ln. 410, Minzu E. Rd., Zhongshan Dist., Taipei City (במפה)

טלפון להזמנות: 886-2-2508-1268+

שעות פתיחה: כל יום בין השעות 6:00-00:00

ממליצים להיכנס לאתר המרשים של המתחם, ולעורר את התיאבון עם התמונות המגרות!


הכתבה סקרנה אתכם לגבי האוכל הטייוואני?

קראו על המאכלים הטייוואנים שאתם חייבים לנסות בביקורכם באי - כאן, וגם כאן!

ואם אתם מגיעים לטייפה, מוזמנים להצטרף לסיור הקולינרי של Taiwanit ולטעום בעצמכם!


ולסיום, מוזמנים לצפות בסרטון של Taiwanit בשיתוף משרד התיירות הטייוואני, כדי להכיר מטעמים טייוואניים נוספים (רק לא מומלץ לעשות זאת על בטן ריקה):



מתכננים ביקור בטייוואן ורוצים להפיק ממנו את המירב?

מתחילים פרויקט הקשור בטייוואן וזקוקים לייעוץ והכוונה?

מעוניינים לשלב בטיול שלכם סיור תרבות מעמיק עם מיטל מרגוליס לין?

לכל עניין ושאלה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.



מאחלים לכם טיול טעים ומסקרן בטייוואן!




  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
Jiaoxi Sietian Temple.jpg

צרו קשר

bottom of page