top of page
  • תמונת הסופר/תTaiwanit

טייפה לצמחונים וטבעונים

עודכן: 7 בפבר׳

מאת: סער פנחס


כשאנחנו חושבים על המטבח הסיני, אצל רוב האנשים תעלה מיד המחשבה הבאה – "הסינים אוכלים כל מה שזז", ואכן יש אמת מסוימת מאחורי המוניטין הנ"ל. עם זאת, בניגוד לאמונה הרווחת, הצמחונות גם היא נפוצה בתרבות הסינית, וזאת בעקבות העובדה שהבודהיזם היכה שורשים עמוקים בחברה, בתרבות ובדת הסינית, ונקלט כאחד ממאפייניה של הציוויליזציה הסינית. מכיוון שאחד העקרונות הבסיסיים בבודהיזם הוא איסור מפורש לפגוע בכל יצור חי, אדם המגדיר את עצמו בודהיסט ככל הנראה גם יהיה צמחוני. הבודהיזם הסיני היכה שורשים עמוקים בטייוואן ולכן אם אתם מגיעים לכאן תופתעו לגלות תרבות קולינרית צמחונית מפותחת במיוחד. כמו כן, בעקבות המודעות העולמית ההולכת וגוברת לאכזריותה של תעשיית בעלי החיים ולהיבטים בריאותיים הנוגעים לאכילת בשר בייצור המוני, ישנם גם כאן אנשים רבים שהחליטו לעבור לתזונה טבעונית, גם שלא מטעמי דת.

מנזר בודהיסטי ״הר אור הבודהא״

בטייוואן המודעות לנושא יחסית גבוהה וכאשר תאמר למקומי שאתה צמחוני, לרוב הוא יניח שאתה גם לא אוכל ביצים, חלב וכו', אלא אם תאמר אחרת. ב2017, טייפה נבחרה ע"י ארגון PETA (ארגון עולמי לזכויות בע"ח) לעיר הידידותית ביותר לטבעונים באסיה כולה. אגב, גם מקומות שמגישים בשר לעיתים נוהגים לסמן את המנות הצמחוניות בתפריט.


בנוסף, תופתעו לגלות שאם תגידו לטייוואנים שאתם צמחונים, יכול להיות שהם יניחו שאתם לא אוכלים גם שום ובצל. הסיבה לכך היא שבבודהיזם הסיני חל איסור על אכילת שום ובצל, הנחשבים מאכלים בעלי תכונות ״מעוררות״, ומתרגלי בודהיזם באי נמנעים מאכילתם.


ועכשיו לתכל'ס.


בכל עיר בטייוואן ניתן למצוא אינספור מסעדות ומזללות צמחוניות או טבעוניות. אמליץ על מספר מסעדות טבעוניות בעיר טייפה שאני מכיר היטב. כל המסעדות מציעות מחירים נוחים, מקומות ישיבה ממוזגים ותפריט באנגלית (מלבד אחת):

Minder Vegetarian

No. 30號, Lane 151, Section 2, Jianguo South Road, Daan District, Taipei City, 106

106台北市大安區建國南路二段151巷30號


רשת מסעדות בסגנון "בופה טייוואני", בה מקבלים אורז בקערה ומעמיסים עליו כאוות נפשכם מתוך מגוון תבשילים ותוספות. בסוף מגיעים לקופה, שוקלים את הצלחת ומשלמים על פי המשקל.


Everybody vegetarian

No. 2, Alley 2, Lane 78, Section 4, Luosifu Road, Zhongzheng District, Taipei City, 100 100台北市中正區羅斯福路四段78巷2弄2號


מסעדה מקומית עם מגוון גדול של מנות מרק נודלס, נודלס "יבש" (ללא מרק אך מלא ברוטב), אורז במגוון רטבים ותוספות (כולל המנה הקוריאנית המפורסמת "סיר אבן" - קערה עם אורז וירקות שמוגשת רותחת לשולחן ועליכם לטגן את המרכיבים בעצמכם), ועוד.

Happy Farm vegetarian restaurant

No. 16號, Lane 283, Section 3, Luosifu Road, Da’an District, Taipei City, 106 106台北市大安區羅斯福路三段283巷16號


בעיני המסעדת המומלצת ביותר, ועם זאת היחידה ללא תפריט באנגלית. אך אל חשש, העובדים ישמחו לעזור לכם, והסבלנות תשתלם. גם כאן ניתן לבחור מנות בסגנון בופה טייוואני, רק בסגנון אינטימי ומסורתי יותר. מבחר התוספות קטן יותר אך גם איכותי יותר, וניתן גם לבחור ממגוון מרקים ומנות נודלס. האווירה נעימה ומיוחדת, והמנות יחסית גדולות.


泓得素食坊

No. 163, Section 2, Nanchang Road, Zhongzheng District, Taipei City, 100

100台北市中正區南昌路二段163號


מסעדה טבעונית מקומית נוספת שאני מאוד אוהב. אמנם אין לה שם באנגלית, אבל אל דאגה - יש להם תפריט באנגלית!



Nice cream

No. 6, Alley 40, Lane 181, Section 4, Zhongxiao East Road, Datong District, Taipei City, 106

106台北市大同區忠孝東路四段181巷40弄6號


גלידריה טבעונית לחלוטין וטעימה לא פחות מגלידה חלבית... יש שיאמרו שהיא אפילו טעימה יותר!



מתכננים ביקור בטייוואן ורוצים להפיק ממנו את המירב?

מתחילים פרויקט הקשור בטייוואן וזקוקים לייעוץ והכוונה?

מעוניינים לשלב בטיול שלכם סיור תרבות מעמיק עם מיטל מרגוליס לין?

לכל עניין ושאלה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.



רוצים להכיר עוד מאכלים צמחוניים וטבעוניים שתוכלו ליהנות מהם בביקורכם בטייוואן? מוזמנים לצפות בסרטון של Taiwanit בשיתוף משרד התיירות הטייוואני:



שיהיה בתיאבון!


  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
Jiaoxi Sietian Temple.jpg

צרו קשר

bottom of page