top of page
  • תמונת הסופר/תTaiwanit

טייוואן - ממלכת המעיינות החמים

עודכן: 7 בפבר׳

אחת האטרקציות המיוחדות והאהובות בטייוואן היא טבילה במי מעיינות חמים, המכילים מינרלים שלהם מיוחסות תכונות מרפא לגוף ולנפש.

מעיינות חמים טבעיים היו קיימים באי מאז ומתמיד, אך הרחצה בהם הפכה לתרבות פופולרית של ממש רק בתקופת הקולוניאליזם היפני בטייוואן בתחילת המאה ה-20. היפנים, הידועים בחיבתם למעיינות חמים, גילו שטייוואן היא גן עדן מלא במקומות מפלט לימי החורף הקרירים. הטייוואנים המקומיים ראו כי טוב וממשיכים עד היום לשמר את המסורת הזו. למעשה, כיום טייוואן נמצאת ברשימת 15 אתרי המעיינות החמים הטובים בעולם!



wulai hot springs

כאמור, השפע קיים והאי שופע מעיינות חמים - חלקם נקודות רחצה "מחתרתיות" בלב טבע פראי, אך הדרך הפופולרית (והנוחה) יותר היא במלונות ייעודיים לכך. גם כאן יש מגוון אפשרויות - ניתן לנפוש במלון, להישאר ללון וליהנות ממעיין קטן ופרטי בחדר האמבטיה שלכם, ואפשר גם להגיע לשעה-שעתיים לרחצה בלבד, ובהזדמנות זו לפגוש את המקומיים. במידה ואתם מתכננים ללכת למעיין חם הפתוח לקהל, חשוב לדעת שחלקם מעורבים ואילו חלקם נפרדים לגברים ולנשים, ואז ניתן גם לטבול בעירום. שימו לב שאתם בוחרים באופציה המועדפת עליכם :)

כך או כך, אנחנו בטוחים שתזכו בחוויה נעימה ומרגיעה לגוף ולנפש.


כדי שהשפע המוזכר לעיל לא יבלבל, ריכזנו עבורכם המלצות למעיינות החמים האהובים עלינו בטייוואן:


בייטאו:

המעיינות החמים של בייטאו (Beitou) נמצאים ממש בעיר טייפה (אפילו אפשר להגיע לשם ברכבת הקלה!), ובכל זאת כשנמצאים שם מרגישים את שלוות הטבע. זהו עמק תרמי, עם מעיינות גופרית הידועים כבריאים במיוחד לעצמות. למעמיקים - במעיינות שונים בבייטאו תוכלו למצוא סוגים שונים של גופרית - "גופרית לבנה", "גופרית ירוקה" או "גופרית ברזל".

המעיינות החמים של בייטאו מושכים אליהם מבקרים רבים במשך כל השנה, אך הזמן המומלץ ביותר להגיע הוא בחורף.


נשארים לישון?

אלו ההמלצות של Taiwanit למלונות ספא מפנקים בבייטאו:


מלון 5 כוכבים יפהפה שעוצב על ידי האדריכל של מגדל טייפה 101, בסגנון טבעי אך קלאסי ויוקרתי, עם הרבה עץ בעיצוב הפנים, ומבחוץ עצים פורחים המקיפים את המבנה. בריזורט תוכלו ליהנות מבריכה חיצונית ומספא, ולטבול במעיינות ״גופרית לבנה״ הטהורים ביותר. במטבח המלון משתמשים במרכיבי מזון בריאים וטריים במיוחד, כך שתהיה לכם חוויה מיטיבה לגוף מכל הבחינות.

Grand View Resort Beitou
Grand View Resort Beitou

רויאל בייטאו היה "מלון הוולנס (wellness)" הראשון בטייוואן, ועד היום הוא שומר על רמה גבוהה מאוד. תוכלו למצוא בו חדרים עם מעיינות חמים ארומטיים, ספא מפנק, טיפולי בריאות ויופי, פעילויות כושר גופני, וכמובן מטבח מצוין - כל מה שצריך כדי ליהנות מחופשה מרגיעה וטיפולית לגוף ולנפש.

Hotel Royal Beitou
Hotel Royal Beitou

אולאי:

ישנן סיבות רבות לבקר בעיירה אולאי (Wulai), הממוקמת כ-50 דקות נסיעה מטייפה: מפלים וטיולי הליכה, רחוב עתיק עם אוכל אבוריג'יני וטייוואני נהדר, וכמובן - המעיינות החמים.

האגדה מספרת שכאשר אנשי האטיאל המקומיים עברו לראשונה במעלה העמק וזיהו אדים תלויים באוויר, הם קראו "Ulay!" או "מעיין רותח!", ומכאן מגיע השם. בני האטיאל היו הראשונים שהתיישבו באזור, ומהווים היום כשליש מאוכלוסיית המחוז. כיום במרכז העיירה תוכלו למצוא מבחר מלונות ספא מפנקים אשר מציעים טבילות במים התרמיים העשירים במינרלים, מול נוף הרים קסום.



נשארים לישון?

אלו ההמלצות של Taiwanit למלונות ספא מפנקים באולאי:


ריזורט 5 כוכבים שברגע שנכנסים אליו מתמלאים בתחושות של שלווה ורוגע, ומתחברים לקצב הנינוח של הטבע. המלון מוקף ביערות של העיירה וולאי, ומהחדרים (המאובזרים היטב) תוכלו ליהנות מנופים יפים של האגם או ההרים. חוץ מבריכות מעיינות חמים נפרדות לגברים ולנשים וטיפולי עיסוי מרגיעים, יש במלון מגוון פעילויות מעניינות כמו משחק שחמט בשתיקה, סדנאות צלילים ועוד.

Volando Urai Spring Spa & Resort
Volando Urai Spring Spa & Resort

ג'יאושי - מחוז אילאן

מחוז אילאן (Yilan) שוכן מדרום-מזרח לטייפה, בין רכסי הרים גבוהים לבין האוקיינוס, והטבע בו חוגג: פעילות חקלאית ענפה, נופים משגעים, מפלים, וכמובן מעיינות חמים. כדי ליהנות מהמעיינות האלו אנחנו ממליצים להגיע לעיירה החביבה ג'יאושי (Jiaoxi), שבה תמצאו מלונות ספא רבים שמציעים חדרי ספא פרטיים לטבילה של שעה-שעתיים, וכמובן גם אפשרויות לינה מגוונות. בנוסף לטבילה מפנקת, בג'יאושי תוכלו ליהנות גם מקולינריה מקומית מסקרנת (כמו רול גלידה, בוטנים וכוסברה - טעים הרבה יותר ממה שנשמע!) ומהליכות מקסימות בטבע.



נשארים לישון?

אלו ההמלצות של Taiwanit למלונות ספא מפנקים באילאן:


ריזורט 5 כוכבים אלגנטי הכולל בריכת שחייה חיצונית ומרחצאות מעיינות חמים, ובנוסף לכך גם הקרנות סרטים באוויר הפתוח על גג המלון, תערוכות אמנות מתחלפות, ואפילו ספרייה שאפשר לשבת לקרוא בה. המלון ממוקם ממש במרכז העיירה ג׳יאושי, ובכל זאת מצליח לייצר תחושה של פיסת גן עדן שלווה בלב ההמולה.

Wellspring by Silks
Wellspring by Silks

מלון 4 כוכבים מודרני הממוקם במרכז העניינים של ג׳יאושי, סמוך לאזור הקניות והעסקים של העיירה ובמרחק הליכה למגוון נקודות תיירות מפורסמות. תוכלו למצוא בו בריכה חיצונית, וכן מתחם של מעיינות חמים נפרדים לגברים ולנשים בהם אפשר לטבול בעירום. הבונוס הוא שמדובר במעיינות של סודיום ביקרבונט המיטיבים עם העור מבלי להשאיר ריחות גופרית :)

Just Sleep Yilan
Just Sleep Jiaoxi

מלון 5 כוכבים מדהים (ויקר) הממוקם בסמוך לעיירה ג'יאושי, בחיק הטבע ובאווירה פסטורלית. מעבר לחדרים הנהדרים, אורחי המלון יכולים להתפנק במעיינות חמים בעודם צופים בנוף הררי וירוק. יש גם בריכה מחוממת, טיפולי ספא מעולים, וכל מה שצריך בשביל חופשה מרגיעה ומרעננת.

Hotel Royal Jiaoxi
Hotel Royal Jiaoxi

ג'יבן - מחוז טיידונג

נרחיק עוד מטייפה, ועכשיו דמיינו: חופים נטושים, שדות אורז אינסופיים על רקע פסגות הרים, מעיינות חמים צבעוניים... הגעתם לטאידונג :)

מחוז טאידונג (Taitung) הכפרי נמצא בחלק הדרום-מזרחי של טייוואן והוא מתאפיין בחקלאות משגשגת, תרבות אבוריג'ינית, ונופים עוצרים נשימה. כחצי שעה נסיעה מטאידונג, העיר המרכזית של המחוז, נמצאת העיירה ג'יבן (Zhiben, נכתב גם כ-Chihpen) שהיא גן עדן לחובבי הפינוקים. במלונות היפים של העיירה תוכלו ליהנות ממי מעיינות טהורים שנחשבים למיטיבים במיוחד עם עור הגוף, ולכן מכונים גם "beauty springs".

אם רוצים לאזן את השכשוכים המרגיעים - הדרך של ג'יבן מסתיימת באזור היער הלאומי, הכולל מספר שבילי הליכה דרך יער עבות.


נשארים לישון?

אלו ההמלצות של Taiwanit למלונות ספא מומלצים בטאידונג:


מלון מקסים הממוקם בלב אזור המעיינות החמים הטבעיים של ג׳יבן. הריזורט כולל חווית ספא מפנקת של מעיינות חמים חיצוניים פתוחים ומקורים, ונופים הרריים וירוקים מכל הכיוונים. מעבר לכך, המלון מעוצב באופן ייחודי, עם שילוב הרמוני של סגנון אבוריג'יני, יפני, וגם מערבי - כיאה להיסטוריה של מחוז טאידונג. הכבוד שנותן המלון לתרבות המקומית בא לידי ביטוי גם במופעי ריקוד מסורתי המתקיימים בכל ערב. מומלץ מאוד!

Hotel Royal Chihpen
Hotel Royal Chihpen

בטוחים שלא משנה באיזה אזור, מלון או בריכה תרמית מינרלית שתבחרו - תהיה לכם חוויה בלתי נשכחת ותצאו עם גוף ונפש רעננים ורגועים יותר :)


נשארתם עם שאלות, תהיות, בקשות? אנחנו ב-Taiwanit מכירים את כל הסודות, ההפתעות וההיילייטס של טייוואן, ונשמח לבנות עבורכם תוכנית טיול בוטיק מותאמת אישית. מוזמנים ליצור איתנו קשר!



מתכננים ביקור בטייוואן ורוצים להפיק ממנו את המירב?

מתחילים פרויקט הקשור בטייוואן וזקוקים לייעוץ והכוונה?

מעוניינים לשלב בטיול שלכם סיור תרבות מעמיק עם מיטל מרגוליס לין?

לכל עניין ושאלה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.



טבילה מהנה!





  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
Jiaoxi Sietian Temple.jpg

צרו קשר

bottom of page