top of page
  • תמונת הסופר/תTaiwanit

טייוואן מבעד לעיניים ישראליות - יפעת אונגר

עודכן: 7 בפבר׳

שם: יפעת אונגר

גיל: 31

מקום מגורים: תל אביב

מתי ביקרת בטייוואן ובאיזו מסגרת? גרתי שנה בטייוואן, למדתי מנדרינית בעזרת מלגה של הנציגות הטייוואנית בישראל.

בדרך להר הפיל. צילום: איל כהן

1. למה טייוואן?


כשסיימתי תואר בלימודי אסיה ידעתי שארצה להקדיש שנה ללימודי שפה בסין. למזלי המזכירה של החוג סיפרה לי בהתלהבות על האופציה של קבלת מלגה ממשלתית ללימודים בטייוואן במקום בסין, ודחקה בי ללכת למפגש שהתקיים באותו יום עם מתרגלת שסיפרה על החוויות שלה מהמלגה. משהו בדברים של שתיהן תפס אותי, אבל תכלס בעיקר מפני שידעתי שבשביל העבודה של בן זוגי נצטרך אינטרנט אמין ללא חסימות גוגל וכו׳, ומכיוון שרציתי להימנע מזיהום האוויר הנודע לשמצה של ערים רבות בסין - החלטנו ללכת על טייוואן. גם כשטסנו ידענו ממש מעט על המקום, עד כדי כך שלפני שעזבנו הלכתי במיוחד לקנות בגד ים בתל אביב כי מי יודע אם יש בכלל משהו נורמלי בטייפה, וגם הייתי בטוחה שזו תהיה ההזדמנות שלי לגמילה מקפאין כי בטח יהיה שם רק תה בכל מקום! מהר מאוד הבנו שחוץ מאינטרנט חופשי, אוויר טוב, ובית ספר מעולה למנדרינית, יש בטייפה הכל מהכל, בשפע, באיכות, ובמחיר שבארץ נוכל רק לחלום עליהם (כן, כולל קפה משובח למודאגות). זו נשמעת קלישאה, אבל מהרגע שהגענו החלה ההתאהבות שלי בטייוואן, ואני זוכרת בבירור הרגשה שלא הפסיקה במשך חודשים רבים, כשבכל פעם גילינו עוד ועוד דברים שלגמרי כבשו אותנו. הרבה חברים ובני משפחה ביקרו אותנו לאורך התקופה וכולם הצטרפו להתלהבות האינסופית שלנו מהמקום המופלא הזה ומאנשיו.

מגדל 'טייפה 101' בשנה החדשה. צילום: איל כהן ויפעת אונגר
אזור וולינג (Wuling). צילום: איל כהן ויפעת אונגר

2. חוויה בלתי נשכחת מטייוואן?


בנוסף לפארקים אדירים לאורך הנהרות המקיפים את העיר, טייפה מוקפת גם הרים ירוקים. בזכות חברים מקומיים גילינו את השילוב המושלם של ריצות לילה באינסוף השבילים שמטפסים מהר אל נקודות נוף, שמסתיימות בארוחת ערב שכוללת מלא מנות חלוקה ובירות באחת מהמסעדות בסגנון “Re-chao“ שממלאות את העיר. אלו מסעדות שבדרך כלל מגיעים אליהם בחבורה וחולקים אוכל והרבה בירה באווירה רועשת ובמחירים זולים, אחלה מקום לנסות אוכל טייוואני!


מסעדת רה-צ'או. צילום: איל כהן ויפעת אונגר

3. מקום בטייוואן שלדעתך אסור לפספס?


החוף המזרחי של טייוואן! חזרנו לשם פעם אחר פעם ותמיד נהננו ועשינו דברים קצת שונים. העיירה הקטנה יולי (Yuli) נמצאת בלב עמק יפהפה ופורה שבכל עונה הנוף שלו מתחלף. בכל פעם שדות האורז נמצאים בשלב אחר, הפריחות משתנות וכך גם הפירות שגדלים ומחכים בצמתים למכירה. אפשר להגיע ליולי ברכבת מטייפה, כחלק מטיול אופניים מחואליין (Hualien) או ברכב שכור, ולצאת ממנה למעיינות חמים, למפלים, לשבילי אופניים חלומיים או סתם לאכול מרק נודלס טוב בשלווה. נראה שבשנים האחרונות גם התחילה להתפתח בעיירה סצנת תרמילאות זעירה עם מספר הוסטלים חמודים. ביולי גם נמצא דוכן ה-Danbing הכי טוב שאכלנו בטייוואן! דאן-בינג זה מאכל נפוץ מאוד בארוחות הבוקר הטייוואניות - מין קרפ דק עם חביתה שמוגש עם רטבים טעימים. הדוכן המדובר נמצא כמה מאות מטרים במורד הרחוב של תחנת הרכבת.

פריחה באיזור יולי. צילום: איל כהן ויפעת אונגר
שדות אורז ליד יולי. צילום: איל כהן ויפעת אונגר
מעיין חם במזרח טייוואן. צילום: איל כהן ויפעת אונגר
טיול אופניים במזרח טייוואן. צילום: איל כהן ויפעת אונגר

4. מאכל טייוואני שהיית שמחה לאכול עכשיו?


אני בעיקר מתגעגעת לעושר המטורף של אוכל אסייתי משובח בטייפה - לא רק טייוואני אלא גם וייטנאמי, יפני, אינדונזי, תאילנדי ועוד. במשך שנה שלמה אכלנו רק פעם אחת ארוחה שבישלנו בעצמנו ופשוט התענגנו על כל ארוחה בחוץ. לגבי מאכל ספציפי - מאוד אהבתי את הטופו הטייוואני, שבכלל לא דומה לגוש הלבן שאנחנו מכירים בארץ אלא מגיע במגוון מרקמים וסגנונות ולגמרי מקבל מקום של כבוד לצד מנות מן החי. לטופו המסריח המפורסם דווקא לא התחברתי, ובמיוחד אהבתי מנות עם טופו-סקין (Doupi).

הרבה טופו. צילום: איל כהן ויפעת אונגר
טופו סקין. צילום: איל כהן ויפעת אונגר

5. הצילום האהוב עליך ביותר מטייוואן?


הנוף מפסגת ״הר השלג״, ההר השני בגובהו בטייוואן. הגענו לפסגה הזו בטיול יום בשמורת Shei-pa שבמרכז טייוואן - מסלול מדהים ומומלץ. לפרטים נוספים על הטרק כדאי לבקר בסיפור הדרך שפרסמנו באתר שלנו.

פסגת הר השלג. צילום: איל כהן ויפעת אונגר

יפעת ובן זוגה איל (שבילה איתה את השנה הקסומה בטייוואן ואחראי לצילומים) מנהלים את "סיפור דרך" - אתר המאגד סיפורי דרך של מטיילים ישראלים ברחבי העולם ובסגנונות טיול מגוונים. ממליצים מאוד להעיף מבט לפני הטיול הבא שלכם. לסיפורי הדרך בטייוואן לחצו כאן.



גם אתם ביקרתם והתרגשתם בטייוואן? צילמתם תמונות יפות? רוצים גם אתם לספר על זה?

צרו איתנו קשר והצטרפו לפרויקט המיוחד של Taiwanit - "טייוואן מבעד לעיניים ישראליות".




  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
Jiaoxi Sietian Temple.jpg

צרו קשר

bottom of page