top of page
  • תמונת הסופר/תTaiwanit

לילה מפנק בצפון טייפה - מלון Golden Tulip בעיירת דאנשוואי

עודכן: 7 בפבר׳


אפשרויות הלינה בטייפה הן כמעט בלתי מוגבלות. תוכלו למצוא שם מלונות 5 כוכבים חדשניים לצד מלונות בוטיק מסורתיים וגם הוסטלים של תרמילאים. קל ללכת לאיבוד בתוך השפע הגדול הזה, אז אנחנו רוצים להסב את תשומת לבכם למלון אחד שלא כדאי לפספס - ה-Golden Tulip Fab Hotel שנפתח לקהל בחודשים האחרונים ונחשב לאחת מפנינות הנדל״ן היוקרתיות באזור צפון טייוואן.


הוא לא נמצא במרכז העיר, אלא בעיירה דאנשוואי (Tamsui) שבצפון טייפה. העיירה ממוקמת על גדות הנהר הקרוי באותו שם, ובמאה ה-19 היא היוותה את מרכז הספנות והסחר של צפון טאיוואן. דאנשוואי נחשבת לאחד המקומות האהובים ביותר על תושבי טייפה ואחד הפופולריים לבילוי בסופי שבוע. זאת משום שיש בה שילוב מנצח של הגעה נוחה ומהירה יחסית ממרכז העיר (באמצעות הרכבת התחתית), לצד אווירה נוסטלגית ואף רומנטית של "טייוואן של פעם". אך לצד האווירה הרגועה והפסטורלית, ניתן למצוא בדאנשוואי מוקדי עניין רבים, כמו טיילת נעימה לאורך הנהר, מסעדות ודוכני אוכל רחוב עם מנות ייחודיות, מקומות בילוי, נמל דייגים, "גשר האוהבים" הרומנטי שעובר מעל הנהר ונחשב לאחד משבעת פלאי טייוואן, ושקיעות פוטוגניות שאין כמותן. המלון ממוקם לא רחוק מנקודות העניין האלו ואחרות, כמו אוניברסיטת Aletheia (真理大學) – "האוקספורד של טייוואן", אחת האוניברסיטאות הותיקות באי שהמהווה אטרקציה בזכות הארכיטקטורה הייחודית שלה.

המלון על רקע נהר דאנשוואי

חוץ מהמיקום, הדבר הראשון שקנה אותנו הוא העיצוב הפנטסטי, המשלב ארכיטקטורה מודרנית עם סגנון מסורתי מקומי וכן השפעות של זן שבאות לידי ביטוי בעיצוב מינימליסטי נעים תוך הדגשה של היופי הטבעי של האזור – שממנו לא חסר. כך למשל, ממרפסות החדרים אפשר לצפות בשקיעות מרהיבות מעל מזח הדייגים, שכאמור, הן בין היפות ביותר בטייוואן כולה.


המלון מציע 175 חדרים מסוגים שונים, ביניהם חדר זוגי סטנדרטי, חדר בסגנון יפני בו לנים על מזרוני פוטון על הרצפה כמיטב המסורת, וכמובן סוויטה מפוארת ומפנקת ביותר. מעבר לאסתטיקה הניכרת בכל פרט קטן בכל החדרים (שכולם מרווחים ונעימים), כל אחד מהם מקושט באמנות קיר ייחודית.


חדר מפנקים עם מרפסות הצופות לנהר

באופן כללי, אחת המטרות שמקימי המלון שמו לעצמם היא לעזור לאמנים ועסקים מקומיים, ואחת הדרכים היא הצגת תערוכות מתחלפות של אמנים טייוואנים, בסגנונות אמנותיים שונים וממוצאים שונים. למשל בזמן שאנחנו שהינו במלון הוצגה תערוכה של אמן אבוריג'יני מדרום טייוואן. כך, באמצעות האומנות המגוונת, אורחי המלון יכולים לקבל טעימה מהתרבויות והמסורות השונות של טייוואן. ובהיבטים תרבותיים קצת אחרים, בסופי שבוע ישנם מופעי ג׳ז ומוזיקה בבר של המלון, וממש מאחוריו נמצא המרכז אימונים של להקת המחול המפורסמת ביותר בטייוואן – Cloudgate (בסינית: 雲門), שלעיתים ניתן לצפות במופעים שלה. מומלץ להתעדכן בלוח המופעים.

אמנות קיר ייחודית בכל חדר

העיירה שופעת במסעדות ובדוכנים של אוכל רחוב מצוין, ובכל זאת אנחנו ממליצים ליהנות גם מהמסעדה של המלון – מסעדת שף שמציעה מאכלים מקומיים הייחודיים לדאנשוואי, כמו A-gei (בסינית: 阿給) - "מנת הדגל" של העיירה שמורכבת מטופו מטוגן ממולא באטריות שעועית דקות, מוגש ברוטב מיוחד בסגנון השף. מעבר לזה, המטבח עושה שימוש במרכיבים טריים ועונתיים, החל מפירות הים הנפלאים וכלה במרק חורפי מיוחד בסגנון Shabu Shabu על בסיס צמחי רפואה סינית, שהוא לא רק בריא אלא גם טעים.


מכינים מרק שאבו שאבו
שף הבית של המלון

לצערנו אתר המלון טרם הספיק להתחדש בגרסה באנגלית, אך בכל זאת אנחנו ממליצים להיכנס ולחוש את האווירה: http://www.goldentulip-fabhotel.com.tw/

ולהזמנה נוחה ויעילה, כולל השוואת מחירים, מומלץ ללחוץ כאן.


אז בביקור הבא שלכם בטייפה, אם אתם מחפשים להתרחק מהמרכז ההומה אל מקום לינה לא שגרתי - זה המלון שלכם.


הבעלים והארכיטקים

מתכננים ביקור בטייוואן ורוצים להפיק ממנו את המירב?

מתחילים פרויקט הקשור בטייוואן וזקוקים לייעוץ והכוונה?

מעוניינים לשלב בטיול שלכם סיור תרבות מעמיק עם מיטל מרגוליס לין?

לכל עניין ושאלה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.



מאחלים לכם טיול מסקרן בטייוואן, והרבה שקיעות מופלאות!


  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
Jiaoxi Sietian Temple.jpg

צרו קשר

bottom of page