top of page
  • תמונת הסופר/תTaiwanit

לחצות את גבולות ישראל וטייוואן בשנת 2021

עודכן: 7 בפבר׳

כתבה מאת: מיטל מרגוליס לין


כבר שנה וחצי שהעולם מתמודד עם נגיף הקורונה, כשלעיתים נדמה שהאופן שבו היינו רגילים להתנהל עד פרוץ המגיפה השתנה לחלוטין. בתחום הטיולים זה כמובן בולט מאוד, ואם עד לא מזמן יכולנו לארוז מזוודה ולעלות על מטוס בלי יותר מדי חששות, היום זה נראה כמו חלום רחוק, שכן טיולים - אם בכלל מצליחים לארגן אותם - כרוכים בהכנות רבות, בירוקרטיה ובעיקר אי וודאות.

אז איך נראה בימים אלו מסע בין ישראל לטיוואן?

מי יכול לעבור את הגבולות ולהיכנס למדינות? במה זה כרוך? למה צריך לצפות בנחיתה בישראל או בטייוואן? ואיך למרות הכל אפשר לעבור את זה בשלום?

כך נראה המסע הישראלי-טייוואני שלי ביולי-אוגוסט 2021.

** שימו לב: כל המידע בכתבה זו רלוונטי לתקופה הנ"ל. מדיניות מעברי הגבולות משתנה ולכן לפני נסיעתכם יש צורך לבדוק את הנהלים העדכניים. אנחנו ב-Taiwanit מעדכנים על כל השינויים במדיניות הטייוואנית בעמוד הפייסבוק שלנו.

קשת בענן מהטיסה לטייוואן
קשת בענן בנחיתה בטייוואן. צילום: מיטל מרגוליס לין


מטייוואן לישראל:


* לפני שיוצאים -

  • כרטיס טיסה - את כרטיס הטיסה שלי מטייוואן לישראל רכשתי בתחילת יולי 2021. בתקופה האחרונה אפשרויות הטיסה בין ישראל לטייוואן מוגבלות למדי בגלל ירידה בכמות הטיסה ובכמות החברות המפעילות טיסות באזור, ובסופו של דבר האופציה שבה בחרתי היא טיסה של חברת Turkish Airlines, עם עצירת ביניים באיסטנבול.

  • בדיקת PCR - במהלך 72 השעות שלפני הטיסה יש לעשות בדיקת קורונה PCR. מידע מלא על הבדיקות ניתן למצוא בקישור- https://www6.vghtpe.gov.tw/reg/ctestAnn.do?lang=EN#book2. במקרה שלי, עשיתי את הבדיקה כ-60 שעות לפני הטיסה ובחרתי בבדיקה מהירה יותר שבה התוצאות מתקבלות כבר ביום למחרת. עלות הבדיקה המהירה בטייוואן היא - 4500 NTD (דולר טייוואני, שווה ערך לכ-150$ - לא מעט לעומת עלות הבדיקות בארץ, אבל לא רציתי לקחת סיכון). לבדיקה יש להגיע עם צילום דרכון, צילום Taiwan Health Insurance Card, וצילום של כרטיס הטיסה. את התשובה לבדיקה מקבלים בקובץ מודפס ורק איתו ניתן לעלות על הטיסה (במידה והתוצאה שלילית כמובן).

  • הצהרת נוסע נכנס - במהלך 24 השעות שלפני הטיסה יש למלא טופס הצהרת נוסע נכנס לישראל של משרד הבריאות בארץ. הטופס מקוון וממלאים אותו בקישור הבא- https://www.gov.il/he/service/request-entry-to-israel-covid19

  • בדיקת קורונה בכניסה לישראל - עם הנחיתה בארץ צריך לעשות בדיקת קורונה נוספת. אני ממליצה להזמין מראש בדיקה אשר תחכה לכם בשדה התעופה בישראל. מידע בקישור- https://testngo.femi.com/he/sign-in (עלות הבדיקה בהזמנה מראש - 80 ש״ח)

  • בידוד - לפני הנסיעה בדקתי מה מתוכנן לי בארץ בכל הנוגע לבידוד. טייוואן אמנם נחשבת לאחד המקומות שהתמודדו בצורה הטובה ביותר עם הקורונה ומספר הנדבקים כאן נמוך, אך מבחינת חיסונים טייוואן רק החלה בתהליך חיסון האוכלוסיה, ובישראל מי שאינו מחוסן מחויב בבידוד. בקיצור, מתוכנן לי בידוד מלא.

נחיתה בישראל. צילום: מיטל מרגוליס לין

* בשדות התעופה ובטיסה -

היציאה מטייוואן הייתה פשוטה יחסית, כשהפרוצדורה היחידה שנדרשה ממני הייתה להראות את תוצאות הבדיקה השלילית בצ'ק אין.

בתקופה שבה אני טסתי לישראל טייוואן הייתה בסוג של סגר וטיסות רבות בוטלו. עכשיו המגבלות פחות נוקשות ועדיין, יש לקחת בחשבון שבתקופה זו עלולים להיות שינויים של הרגע האחרון בטיסות, לכן כדאי להתאזר בסבלנות ובגמישות.

גם הטיסה עצמה מתנהלת קצת אחרת בתקופת הקורונה. קודם כל, המטוס חצי ריק, משום שיש הפרדה של מושב ריק בין נוסע לנוסע. בנוסף, צריך לעטות מסכה לאורך כל הטיסה, חוץ מאשר בזמן אכילה.

כשנחתתי בישראל עשיתי את בדיקת הקורונה הנוספת (שהזמנתי מראש), וזהו, אפשר לצאת מהשדה. אבל… מה מצפה לי משם?


* אחרי הטיסה -

  • בידוד - כאמור, מי שמגיע לישראל ואינו מחוסן מחויב להיכנס לבידוד של 14 ימים. את תקופת הבידוד הזו ניתן לקצר במידה ומקבלים תוצאת בדיקה שלילית ביום התשיעי לבידוד. ממש יום לפני הטיסה שלנו התקנה עודכנה, והודיעו שניתן לקצר את הבידוד ל-7 ימים במידה ומקבלים תוצאת בדיקה שלילית ביום השביעי. אני קצת התבלבלתי! התקנות לגבי משך הבידוד, מתי צריך לעשות בדיקה נוספת, איך מקצרים וכו' משתנות כל הזמן ועלולות להיות מבלבלות, לכן אני ממליצה לבדוק את הנושא מול משרד הבריאות. בדיוק בשביל זה ניתן להיעזר במחשבון הבידוד אשר מחשב בדיוק כמה ימים יש לשהות בבידוד, בהתאם למצב הספציפי שלכם- https://corona.health.gov.il/calculator/.

  • איך מגיעים לבידוד? - משדה התעופה למקום הבידוד אפשר לנסוע במונית או עם מישהו שמגיע לאסוף אתכם. עם מסכות במהלך הנסיעה, כמובן.

  • בדיקה לקיצור הבידוד - את הבדיקה הנוספת שלי בארץ עשיתי ביום השביעי בתחנת ״היבדק וסע״. ברגע שקיבלתי תשובה שלילית יכולתי לצאת מהבידוד והייתי חופשיה להתחיל את הביקור שלי בישראל - סוף סוף! :)

הנחיות לנוחתים בישראל
צילום: מיטל מרגוליס לין

מישראל לטייוואן:


* לפני שיוצאים -

כאמור, טייוואן התמודדה בצורה יוצאת מן הכלל עם הקורונה מבחינת מספר הנדבקים, וזאת בזכות החוקים הקפדניים והמדיניות המחמירה בכל הנוגע לנכנסים לטייוואן. זה מצוין למצב התחלואה, אבל זה גורם לכך שהמעבר חזרה לטייוואן הוא מורכב יותר מבחינות רבות, וישנם הרבה סימני שאלה לגביו.

אל חשש, אנחנו פה כדי לעשות סדר בבלגן.

  • מי יכול להיכנס? קודם כל, נכון להיום (30.08.21), אי אפשר להיכנס לטייוואן למטרות תיירות, ורק אזרחי טייוואן או זרים המחזיקים בתעודת תושבות (ARC) יכולים להיכנס אליה. לאחרונה טייוואן הכריזה שזרים המגיעים לצרכי מחקר או לימודים אקדמיים יוכלו להיכנס - בתנאי שיש להם אישורים מיוחדים. במידה ואתם מתכננים מחקר או לימודים בטייוואן, יש לבדוק את האישורים הנדרשים מול הנציגות הרשמית של טייוואן בישראל- https://www.roc-taiwan.org/il_en/index.html

  • בידוד - גם אם עמדתם בקריטריונים של הסעיף הקודם, כל הנכנסים לטייוואן מחויבים בבידוד של 14 ימים (14 לילות) + 7 ימים של השגחה במהלכם אסור לשהות במקומות ציבוריים. כלומר, רק 3 שבועות אחרי הכניסה לטייוואן ניתן לחזור לשגרה רגילה.

  • מקום הבידוד - בנוסף למשך הבידוד, יש את נושא מקום הבידוד - נכון להיום טייוואן קבעה שישראל, יחד עם 6 מדינות נוספות, נחשבת למדינה בסיכון גבוה ולכן כל מי שמגיע מישראל מחויב בבידוד של 14 ימים במתקן ממשלתי ייעודי, ולא יכול לעשות אותו בבית או בבית מלון. "מתקן בידוד ממשלתי" נשמע מרתיע, בטוח, אבל למעשה זה לא כל כך נורא. פירוט על חוויית הבידוד שלי תוכלו לקרוא בהמשך הכתבה.

  • בדיקת PCR - במהלך 72 השעות שלפני הטיסה לטייוואן יש לעשות בדיקת PCR לנוסעים לחו״ל באחת מהתחנות בארץ. אני את שלי עשיתי בתחנת מד"א חיפה. צריך להזמין תור מראש, ואת כל המידע ניתן למצוא בקישור הבא- https://www.mdais.org/news/mdaichilovwell

  • הצהרת נוסע יוצא - ב-24 שעות שלפני הטיסה יש למלא טופס הצהרת נוסע יוצא בקישור - https://www.gov.il/he/service/request-depart-from-israel-covid19

  • טופס כניסה לטייוואן - טופס חשוב נוסף שיש למלא הוא טופס כניסה לטייוואן והצהרת בידוד, שהוא למעשה החשוב ביותר לפני שעולים לטיסה לטייוואן. הטופס בקישור- https://hdhq.mohw.gov.tw/Default1?openExternalBrowser=1


* בשדות התעופה ובטיסה -

לפני העלייה לטיסה לטייוואן, בין אם זה במדינה ממנה יצאתם ובין אם במדינת המעבר (במקרה שלי - בשדה התעופה באיסטנבול), עוברים בקפדנות רבה על תוצאות בדיקות הקורונה ועל טפסי הצהרת הכניסה לטייוואן. אני למשל הייתי צריכה להראות שמתוכנן לי בידוד ממשלתי, אך מי שלא טס ממדינות אדומות היה צריך להראות טופס מסודר שבו כתוב היכן הוא עושה את הבידוד (מי שלא טס ממדינות אדומות יכול לעשות את הבידוד במלון מיוחד המיועד לבידוד, או במתקן ממשלתי).


* אחרי הטיסה -

עם היציאה מהמטוס חיכו לנו נציגים עם שלט ובו רשימת המדינות בסיכון גבוה - וישראל ביניהן. לקחו אותנו במסלול צדדי כדי שלא נבוא במגע עם האנשים בשדה התעופה, ועברנו דרך מספר תחנות, למשל רכישת כרטיס סים (למי שאין לו) כדי שנוכל להיות בתקשורת שוטפת מול הגורמים הטייוואנים במהלך הבידוד, וכדי שהם יוכלו לבצע איכון טלפוני. בנוסף, בדקו שוב את טופס ההצהרה שלנו, ורק אז הודיעו לנו היכן נבלה את השבועיים הקרובים. אני באופן אישי שהיתי במתקן באזור Taoyuan, לא רחוק משדה התעופה, אבל יש בטייוואן עשרות מקומות בידוד ממשלתיים, שכל אחד מהם מעט שונה מבחינת גודל החדרים והאיכות.

כל הנוסעים שהגיעו ממדינות בסיכון גבוה (אנחנו היינו שתיים מישראל, שניים מבריטניה ועוד בחור מהודו) עלו על אוטובוס פרטי שאורגן על ידי ממשלת טייוואן ויצאנו לדרך לבידוד שלנו.

אוטובוס פרטי לבידוד בטייוואן
אוטובוס פרטי לבידוד. צילום: מיטל מרגוליס לין

כפי שציינתי קודם, בידוד במתקן ממשלתי נשמע מאיים והיו לי הרבה חששות בהתחלה, אבל בסופו של דבר הכל היה הרבה יותר פשוט ממה שציפיתי. עם הכניסה לחדר מילאתי טופס עם פרטים לגבי העדפות אוכל (רגיל, צמחוני, טבעוני - הבידוד ללא תשלום וכולל ארוחות), ואכן היו מאוד קשובים לבקשות שלי לאוכל צמחוני. האוכל שמביאים הוא אוכל מקומי טייוואני, אבל אם יש דרישות מיוחדות אפשר לכתוב לצוות המשגיח והם משתדלים להתחשב. בנוסף, צירפו אותנו מיד לקבוצת Line (הגרסה הטייוואנית לווטסאפ) שבה חברים שאר המבודדים והמשגיחים. בקבוצה הזו הודיעו לנו הודעות חשובות והיו איתנו בקשר לאורך כל הבידוד, וזו גם הייתה דרך ליצור קשר (אמנם אונליין) עם שאר המבודדים ולהוסיף קצת הומור לחוויה.


באופן כללי הטייוואנים מאוד מסודרים וישנם חוקים ותקנות מוגדרים לכל דבר, כך שהכל מאוד ברור בזמן שנמצאים בבידוד. למשל, נדרשנו למדוד חום פעמיים ביום ולשלוח צילום של מד החום בקבוצה, ושלוש פעמים ביום השאירו לנו ארוחות בכניסה לחדר, כשמערכת הכריזה הודיעה על כך בסינית ובאנגלית.

נכון לכתיבת שורות אלו אני נמצאת בעיצומו של היום החמישי שלי לבידוד ובינתיים עובר חלק. חוץ מהגעגועים למשפחה ולאינטראקציה אנושית, אני אפילו מצליחה ליהנות מהשקט ומהזמן הפנוי. נכון, זו לא חוויה פשוטה, אבל אני מאמינה שעם הגישה הנכונה אפשר בהחלט לעבור את זה בשלום ואפילו ליהנות מהזמן הזה. משיחות עם אנשים סביבי נוכחתי לגלות שהרבה רעיונות ויוזמות חדשות נולדות בתקופה הזו של הבידוד.



ישראלית נוספת שעברה את הבידוד במתקן ממשלתי בתקופה האחרונה היא נורית שגב, וגם היא מספרת על החוויות שלה משם, ועל כך שלמרות הקושי והאתגר של הבידוד, עם גישה נכונה אפשר לנצל את הזמן ולקחת אותו למקומות יצירתיים וחיוביים.


"חוויית הבידוד בטייוואן שונה לחלוטין מהחוויה בישראל, והיא עלולה להיות הרבה יותר מאתגרת. צוות מוגן מכף רגל עד ראש ישר כשיוצאים משרוול המטוס, חוסר שליטה על בחירת מקום הבידוד, מתקן בידוד עם תנאים מינימליים וחדר קטן בשביל שתינו - הבת שלי ואני, מרחק שעתיים וחצי נסיעה מהבית בטייפה.

מתוך הקושי של המצב החדש בחרתי להתבונן בנקודות האור: הנוף היפה מהחלון, שתי להקות הציפורים אשר באות לרקוד מול החלון כל יום אחה"צ, חיזוק הקשר עם הבת שלי, שפע הזמן לקריאה, ללמידה, לעשות מדיטציה ויוגה, להיות נוכחת עם הרגשות ללא הסחות דעת, ליזום רעיונות חדשים, שיחות טלפון ארוכות ונעימות עם חברות, כתיבה אינטואיבית ועוד…

אני קוראת לבידוד ״חדר כושר למוח״. באתי למחנה אימונים מפרך ובעוד יום וחצי אצא לחופשי. חזקה, חכמה ויציבה יותר."


נורית מתגוררת בטייוואן משנת 2020 במסגרת רילוקיישן משפחתי מטעם חברת אורבוטק- חברה ישראלית שנרכשה ע״י חברת KLA האמריקאית. היא יוזמת מפגשי אוכל ישראלי ונטוורקינג בטייפה ועושה סדנאות של סבונים טבעיים עבודת יד. לאינסטגרם של נורית

נורית שגב

ישראלי נוסף ששהה בטייוואן בתקופת הקורונה הוא רני שיפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית Healthier Globe, שהגיע לנסיעת עסקים באוקטובר 2020. גם רני סיפר על חוויותיו מנסיעה לטייוואן בתקופה לא רגילה זו, כפי שתוכלו לקרוא בריאיון שערכנו איתו, בו הוא מספר איך כולם בטייוואן נרתמים למאמץ הלאומי לנצח את המגיפה, גם אם לעיתים זה כרוך במגבלות פחות נעימות.


אז כן, מעבר הגבולות בין ישראל לטייוואן אכן מסובך ומסורבל בימים אלו, אבל בשבילי זה היה שווה את זה לגמרי! מעבר לכך, כולי תקווה שבשנה הקרובה המעבר בין שני הבתים שלי יהיה פשוט יותר, ושנזכה לגלות גם לכם את טייוואן - הלב של אסיה, בין אם זה בטיול, נסיעה עסקית, רילוקיישן או לימודים.


בינתיים אנחנו ב-Taiwanit מלווים ישראלים שמגיעים לטייוואן בתקופת הקורונה לעסקים, רילוקיישן או לימודים ונשמח לסייע להפוך את הנחיתה בטייוואן לכמה שיותר חלקה וטובה.


מארזי בידוד ללקוחות Taiwanit
מארזי בידוד ללקוחות Taiwanit


מאחלים בריאות ושקט לכולם!



  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
Jiaoxi Sietian Temple.jpg

צרו קשר

bottom of page