Taiwanit

18 יונ 20206 דקות

טייפה - פנינת חיי הלילה האסייתית

עודכן ב: פבר 7

מאת: אראל בן דור, כתבת ויועצת טיולים ב-Taiwanit

טייפה היא העיר הגדולה והמאוכלסת ביותר בטייוואן, והיא משמשת כבירתה מאז סוף המאה ה-19. היא ממוקמת בצפון האי, בין הרי יאנגמינגשאן לבין רכס ההרים המרכזי, ומהווה את המרכז הכלכלי, המדיני והתרבותי של טייוואן, וכן את מוקד הקשרים הבינלאומיים של האי.

טייפה היא גם עיר מהממת ואחת המדליקות באסיה, ואם תשאלו אותנו – בעולם בכלל. היא מלאת חיים, מגוונת, ומציעה חוויה אורבנית תוססת לצד טבע יפהפה במרחק נסיעה קצר. כמו כן, כמו כל עיר גדולה ומוצלחת - היא מציעה שלל אופציות מגוונות לבילוי לילי מיוחד. החל משווקי הלילה המגניבים המציעים מגוון מאכלים מסקרנים במחיר שווה לכל כיס, ועד ברי קוקטיילים מתוחכמים ויוקרתיים - טייפה תיתן את המענה המושלם לכל סוג בילוי שתחפצו בו.

ריכזנו עבורכם מבחר אופציות שונות ומגוונות שיתנו לכם טעימה מהעיר המיוחדת הזו!

1. שווקי לילה

שווקי הלילה הם אחד מסימני ההיכר של טייוואן בכלל ושל טייפה בפרט, והם מהווים את אחד המוקדים האהובים ביותר הן על המקומיים והן על תיירים. שווקי הלילה תמיד צבעוניים ושמחים, מלאים בצעירים המגיעים לטעום משפע של מאכלי רחוב – אחד ממקורות הגאווה הגדולים ביותר של הטייוואנים. מכל עבר תריחו את ריחות המאכלים המקומיים, אך לא רק... בשווקי הלילה תוכלו גם לקנות בגדים ותכשיטים, להתפנק במסאז' רגליים או לנסות את מזלכם במשחקי הקליעה למטרה, מכונות המזל ועוד מגוון אטרקציות מקומיות ייחודיות. זהו בילוי לערב שלם הנותן טעימה אמיתית מחיי הלילה של המקומיים.

יש בטייפה שווקי לילה רבים ומצוינים, אך האהובים עלינו ביותר הם: שוק Raohe המפורסם ושוק Shilin התוסס. לפני שאתם יוצאים לשוק, אל תשכחו לקרוא את הכתבה שלנו על המאכלים הטייוואנים שאסור לכם לפספס. :)

הגעה לשוק Raohe: סעו בקו ה-MRT הירוק עד לתחנה האחרונה - Songshan station, וצאו ביציאה מס' 5 – ישר לשוק.

הגעה לשוק Shilin: סעו בקו ה-MRT האדום עד לתחנת Jiantan וצאו ביציאה מס' 1. חצו את הכביש הישר לשוק.

שעות פתיחה של שני השווקים: 17:00-00:00

אוהבים שווקים? כנסו לכתבה שלנו על השווקים בטייפה וגלו איזו עוד שווקים מדליקים מסתתרים בעיר.

2. שוק הדגים בטייפה

שוק הדגים בטייפה מהווה מקום נפלא לבילוי ערב המשלב אוכל מעולה, אלכוהול, מוזיקה טובה ואווירה מקומית ייחודית. אל תתבלבלו - לא מדובר בשוק דגים רגיל, עם המולת הסוחרים וניחוחות... מעניינים, אלא במתחם אקסקלוסיבי הפתוח משעות הבוקר ובערב הופך לאזור בילוי משגע, הכולל מסעדות קונספט שונות שכולן על טהרת מאכלי הים, עם שפע של מאכלי ים טריים ואיכותיים שנמצאים בבקרה מתמדת של צוות מומחים.

לאוהבי האלכוהול, במתחם תמצאו גם מגוון סוגים של יינות, בירות וכמובן סאקה - המשקה האלכוהולי היפני, אשר מוסיף ארומה מעניינת לארוחה בלתי נשכחת.

הבילוי בשוק יספק לכם הצצה למטבח היפני המפותח מאוד בטייוואן, ויאפשר לכם ליהנות ממגוון רב של סגנונות אכילה באווירה תוססת וייחודית. מבטיחים לכם שלא תצאו רעבים, ושתרצו לחזור שוב ושוב ושוב...

כתובת: No.18, Aly. 2, Ln. 410, Minzu E. Rd., Zhongshan District, Taipei City

טלפון להזמנות: 886-2-2508-1268+

שעות פתיחה: כל יום בין השעות 6:00-00:00

ממליצים להיכנס לאתר המרשים של המתחם, ולעורר את התיאבון עם התמונות המגרות!

הסתקרנתם? למידע נוסף על מה שמצפה לכם בשוק הדגים, ולסיפורו של האוכל ביפני בתוך התרבות הטייוואנית – קראו את הכתבה המלאה.

3. ברי קוקטיילים

גל ברי הקוקטיילים שסוחף את העולם לא דילג על טייפה, שלוקחת את הקוקטיילים המוכרים ונותנת להם טאצ' טייוואני. ישנם המון ברים בסגנונות שונים וייחודיים, עם עיצוב מוקפד, אוכל מטריף ודרינקים מצוינים. לא בכדי הברים בטייפה מככבים שוב ושוב ברשימות "הברים הטובים באסיה" בשלל מגזינים נחשבים.

החל מבר ללא תפריט ועד בר המתחבא מאחורי מקרר של חנות פיצה - חוויית ברי הקוקטיילים בטייוואן היא בהחלט מיוחדת במינה, אם כי לפעמים תצטרכו להתאמץ קצת עבורה.

חשוב לציין שבסופי שבוע הברים נוטים להתמלא לחלוטין ולכן מומלץ בחום להתקשר מראש ולהזמין מקום.

להלן שלושה ברי קוקטיילים שאנחנו אוהבים במיוחד:

  • Ounce Taipei

בר שנבחר לאחד מה-50 הטובים באסיה, המציע מגוון משקאות קלאסיים לצד משקאות בסטייל טייוואני. אין בבר תפריט ולכן הברמנים, דוברי אנגלית ברמה גבוהה, ישמחו לעזור לכם למצוא את המשקה המושלם עבורכם. הבר בסגנון speakeasy - ממוקם בחדר סודי בתוך חנות קפה, וחלק מהחוויה הוא להתאמץ קצת בשביל בכלל למצוא אותו.

באזור ישנם עוד ברים רבים מכל הסוגים, כך שאם אתם בליינים רציניים זהו הפתיח המושלם לערב של bar hopping.

כתובת: No.309, Section4, Xinyi Road, Da'an District, Taipei City

ממוקם בצמוד לתחנת המטרו Xinyi Anhe על הקו האדום.

אתר: https://www.facebook.com/OunceTaipei/

  • AHA Saloon

הבר המפורסם והנחשב ביותר בטייפה, המספק חוויה ייחודית ושיקית של ישיבה רגועה בסלון בסגנון טייוואני. המוזיקה נהדרת, האווירה נעימה והכל בטוב טעם, כולל הדרינקים שנעשים בידי הברמנים המומחים ביותר. זה לא המקום לחפש קוקטייל קלאסי - לכל קוקטייל יש טוויסט ייחודי שיבטיח לכם את החוויה המושלמת. יש לקחת בחשבון שבבר זה לא מגישים אוכל ולכן כדאי לבוא על בטן מלאה.

כתובת: No. 138, Section 2, Fuxing South Road, Da'an District, Taipei City

ממוקם ליד תחנת Technology Building על הקו החום.

  • The Fridge Bar

הבר האהוב עלינו באופן אישי מתחבא מאחורי מקרר של חנות פיצה. כיאה לבר בסגנון speakeasy, הבר יחסית קטן אך נעים לישיבה, ויש בו מוזיקה נהדרת ומבחר קוקטיילים מושלמים. בבר עצמו ניתן כמובן להזמין פיצות מהחנות הסמוכה, ובנוסף אנחנו ממליצים בחום על הצ'יפס ברוטב כמהין שלהם - כמה שנשמע מוזר, ככה טעים.

כתובת: No. 101, Yanji Street, Da'an Distict, Taipei City

ממוקם קרוב לתחנת Sun Yat-Sen Memorial Hall על הקו הכחול.

Ounce Bar (מתוך עמוד הפייסבוק)

4. סצנת ג'ז

סצנת הג'ז בעיר נמצאת בעלייה מתמדת וכיום היא חיה ובועטת. טייוואנים רבים מגיעים לפרוק את לחצי היום-יום שלהם בנגינה בערבים הפתוחים בבר, או סתם בשביל לשבת ולהאזין על כוס בירה. ברי הג'ז בטייפה נמצאים בתזוזה מתמדת ולכן החוויה בהם תמיד מתחדשת ומגניבה.

אנו ממליצים בחום על Blue Note הנעים בו האווירה קלאסית וחמימה, ועל Smexy החי והצעיר שלצד ההופעות המעולות מציע גם אוכל מצוין.

כתובת Blue Note:

No. 191, Section 3, Roosevelt Rd, Da'an District, Taipei City

ממוקם בסמוך לתחנת Taipower Building Station על הקו הכחול (שממש מולו נמצאת מסעדת סושי מהמצוינות בעיר).

כתובת Smexy:

‪B1, No. 131, Section 3, Minsheng East Road, Songshan District

הבר נמצא לא רחוק מתחנת Zhongshan Junoir High School על הקו החום.

Blue Note (מתוך עמוד הפייסבוק)

5. קריוקי

הבילוי האהוב על הטייוואנים הצעירים, ועבור התיירים – הזדמנות לבלות כמו מקומיים אמיתיים. שוכרים יחד חדר, שותים ואוכלים ברוחב יד ושרים בקולי קולות את השירים האהובים - המתכון המושלם לבילוי כיפי. המקומות המוכרים ביותר בעיר לשיר קריוקי הם מרכזי ה-KTV הענקיים, מלאי חדרי הקריוקי. כל חדר מעוצב כמו סלון כך ש"תרגישו בבית" לשיר (ולזייף?) כאוות נפשכם עד השעות הקטנות של הלילה. בסופי השבוע החדרים נסגרים כשעולה החמה! על החדרים משלמים לפי שעה, וגם כאן נמליץ בחום להזמין מראש בסופי השבוע.

6. חנות הספרים Eslite

תמיד רציתם להעביר לילה שלם בקריאת הספר האהוב עליכם? אם מאסתם בחיי הלילה הרועשים ואתם מחפשים מקום מפלט – הכירו את Eslite, חנות ספרים (ולא רק) הפתוחה 24/7 ומספקת חוויה קסומה לבילוי לילה. מדובר בקונספט טייוואני המשלב חנות ספרים יחד עם בית כלבו ובו מסעדות, חנויות ובתי קפה בוטיקיים. אז בהתאם למצב הרוח שלכם, תוכלו לטייל בין המדפים עמוסי הספרים להתרפק על הספות ולקרוא כמה ספרים שתרצו, להשתתף במגוון פעילויות (חלקן בחינם וחלקן בתשלום סמלי), ואפילו ליהנות משלל המסעדות ובתי הקפה הנמצאים בתוך החנות.

כתובת הסניף הראשי במחוז Xinyi (רובע העסקים של העיר):

No. 11號, Songgao Road, Xinyi District, Taipei City

מה עוד יש לעשות ברובע המודרני והמדליק Xinyi? קראו בכתבתנו על ביזנס טריפ בטייפה.

ישנו סניף נוסף ב-Songshan, שאמנם פתוח רק עד 23:00, אבל בו תוכלו למצוא גם גלריות ומרכז אמנות.

כתובת Songshan Cultural and Creative Park:

No. 88, Yanchang Road, Xinyi District, Taipei City

7. נוף ייחודי לבניין טייפה 101

מגדל טייפה 101 המיוחד מספק תאורה מושלמת לכל בילוי לילי. בין אם תרצו לעלות לתצפית בראש הבניין ולהשקיף ממנו על העיר, או לטפס לראש הר הפיל וליהנות מנוף ייחודי של הבניין על רקע העיר - אין ויכוח כי טייפה 101 הוא אחד מסימני ההיכר של העיר בזכות יופיו, ובמיוחד בלילה. אם במקרה הגעתם לטייפה בתקופת סוף השנה האזרחית, תוכלו ליהנות מהספירה לאחור ומופע הזיקוקים המרהיב ואחד המרשימים בעולם, שמתרחש בכל שנה ב-31 לדצמבר. בכל אופן, מאחר וזוהי כתבה על חיי הלילה בעיר, ומכיוון שאנו עצלנים מכדי לטפס על הר הפיל - במקום זה נמליץ לעלות לגג של בניין ה-ATT4FUN הסמוך לטייפה 101 ולבקר בשני הברים השווים בעיר -Drunk Play ו-Frank. שניהם ספק בר ספק מועדון, מלאים בצעירים הרוצים לבלות ולרקוד. שני הברים מתפרשים לאורך שתי קומות ומציעים מקומות ישיבה בפנים ובחוץ, אך כמובן שבחוץ הכי שווה בזכות הנוף המהמם לבניין טייפה 101. בואו למקומות אלו אם תרצו להתחכך בצעירים הטרנדים של טייפה ולרקוד עם המקומיים והזרים כאחד.

8. רובע Ximen

כתבה על חיי הלילה בטייפה לא יכולה שלא לכלול את רובע Ximen המפורסם. זהו ה-מרכז של הצעירים, בזכות האווירה המגניבה, האוכל הטעים, סמטאות הגרפיטי, החנויות בהן תוכלו למצוא כל דבר שתחפצו, האוכל והמדרחוב שהופך לשוק בלילה. האזור ידוע גם בתור מרכז הסרטים של טייפה עם אינספור בתי קולנוע הפרוסים ברובע, ובנוסף לכל זה, רובע Ximen ידוע גם בתור היותו המרכז של הקהילה הגאה בטייפה, ולכן תוכלו למצוא בו מועדוני ריקודים צבעוניים, ברים גיי-פרנדלי ואף הופעות דראג משגעות. כאן גם מתקיים אחת לשנה פסטיבל הגאווה המפורסם של העיר. הידעתם שטייוואן היא המדינה הראשונה באסיה שאישרה נישואים חד-מיניים? בזכות כך הקהילה בעיר היא אחת הבולטות, הצבעוניות והחופשיות.

אנחנו מאמינים שביקור בטייפה אינו שלם מבלי לטעום מחיי הלילה של העיר אשר מספקים חוויה תרבותית ייחודית. אז בין אם אתם בליינים, חובבי קולינריה, אוהבי ספרים, או גם וגם וגם – לטייפה יש חוויות ליליות מהנות ביותר להציע לכם!

ומה עושים בשעות היום? קראו בכתבה על "10 שעות בטייפה". :)

תעשו חיים!

מתכננים ביקור בטייוואן ורוצים להפיק ממנו את המירב?

מתחילים פרויקט הקשור בטייוואן וזקוקים לייעוץ והכוונה?

מעוניינים לשלב בטיול שלכם סיור תרבות מעמיק עם מיטל מרגוליס לין?

לכל עניין ושאלה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.

מאחלים לכם בילוי מהנה עד אור הבוקר!