top of page
  • תמונת הסופר/תTaiwanit

"אמא סינית, אבא יפני ובן זוג מערבי" - שיחה על טייוואן בפודקאסט "להבין את סין"

עודכן: 7 בפבר׳

מה זה "וונדינג"?

מי הם הילידים המקוריים של טייוואן ומה מאפיין את תרבותם?

איזו טעות נפוצה עם המצגת אסור לעשות כשמגיעים לעסקים בטייוואן?

איך סין קשורה לכל הסיפור הזה?

ומה הספר המומלץ של מיטל מרגוליס לין, שגם הפגיש בינה לבין בעלה בנסיעת רכבת מקרית?


כל זאת ועוד בפודקאסט שלפניכם.



בדצמבר האחרון מיטל מרגוליס לין התראיינה בפודקאסט המצוין של יובל וינרב, "להבין את סין", שעוסק בסין על שלל היבטיה - כלכלה, טכנולוגיה, תרבות, היסטוריה, פוליטיקה ועוד. הפרק עם מיטל עסק כמובן דווקא בטייוואן :)



יובל ומיטל דיברו על הסיפור של מיטל - איך הגיעה לטייוואן בעקבות עצה חכמה של אבא שלה ללמוד סינית, ואיך מצאה את עצמה הופכת את האי לבית החדש שלה בעקבות ההיכרות המקרית עם בעלה בנסיעת רכבת (היכרות שהתחילה, אגב, בשיחה על הדימיון בין ישראל וטייוואן).


במקביל, מיטל סיפרה גם על ההתפתחות של Taiwanit, שהתחילה בכלל כבלוג בתקופה שבה כמעט לא היה מידע בעברית על טייוואן, עד שצמחה להיות מה שהיא היום - חברת ייעוץ וטיולים עם קשת שירותים רחבה. בדרך הייתה גם התמודדות עם משבר הקורונה, כאשר בעוד ברמה הציבורית טייוואן התמודדה ממש טוב והגיבה מהר, החיים הפרטיים של לא מעט אנשים שעוסקים בתיירות, וביניהם מיטל ובעלה, היו מאתגרים למדי והצריכו מציאה של פתרונות יצירתיים.

מיטל תיארה את החיים בטייוואן ואת התרבות המרתקת של המקום, שהיא מין שילוב של "אמא סינית, אבא יפני ובן זוג מערבי" - באופן כללי וגם בכל מה שנוגע לביזנס. ובהמשך לביזנס, השיחה עסקה בכלכלה החזקה של טייוואן שנשענת בעיקר על ייצור טכנולוגי, וכן בניסיונות לקדם תרבות סטארטאפים ואף להפוך את טייוואן למין "סיליקון ואלי" אסיאתי. לצד זאת, יש אתגרים הנובעים מכך שהתרבות הטייוואנית מעודדת דווקא חיים יציבים ללא לקיחת סיכונים, ויש מחסור ביוזמה, יצירתיות וקורטוב של חוצפה. :) במובן הזה, טייוואן וישראל בהחלט יכולות ללמוד זו מזו.


כיאה לפודקאסט על סין, גם על סין דובר, ועל היחסים הייחודיים בינה ובין טייוואן שהם מתוחים מצד אחד אך גם מקיימים קשרים עסקיים הדוקים ותלות הדדית. כמו בישראל, גם בטייוואן התושבים המקומיים נוטים לא להתרגש כשבחדשות העולמיות מדברים עם מתיחות גבוהה בין שתי המדינות, אבל אצלם זה מסיבות קצת אחרות.


מזמינים אתכם להאזין לפרק המלא ומקווים שתהנו!



מתכננים ביקור בטייוואן ורוצים להפיק ממנו את המירב?

מתחילים פרויקט הקשור בטייוואן וזקוקים לייעוץ והכוונה?

מעוניינים לשלב בטיול שלכם סיור תרבות מעמיק עם מיטל מרגוליס לין?

לכל עניין ושאלה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.



האזנה נעימה!


  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
Jiaoxi Sietian Temple.jpg

צרו קשר

bottom of page