top of page
  • תמונת הסופר/תTaiwanit

נפגשים בלב של אסיה - הטרנד הישראלי החדש בטיול הגדול למזרח

עודכן: 7 בפבר׳

בשנים האחרונות צומח המנהג המבורך שבו הורים או סבים מבקרים את ילדיהם או נכדיהם ב"טיול הגדול" שלהם. זו הזדמנות נדירה לשני הצדדים לצאת להרפתקה משותפת ולחוות ביחד חוויה משמעותית, כשהתרמילאים הצעירים פותחים דלת והדור המבוגר יכול להציץ לתוך העולם שיקיריהם מתנהלים בו בחודשים בהם הם מסתובבים ברחבי העולם.


ולצד הרעיונות הפסטורליים, כש"הטיול אחרי צבא" לוקח את התרמילאים הרחק למקומות כמו הודו, נפאל, או דרום אמריקה, לעיתים יש חששות מצד המצטרפים לגבי התנאים והסטנדרטים של הטיול המשותף. ולכן רצינו להציע לכם לקחת בחשבון את השחקנית החדשה במגרש התרמילאות הישראלית - טייוואן! פנינה בלב אסיה, שהיא שילוב אידיאלי בין אקזוטיקה לבין נוחות וביטחון.


טייוואן הקטנה, או "איליה פורמוזה" ("האי היפה") בכינויה הוותיק, היא מקום ששומר על מסורת ואופי אסייתיים ומיוחדים, ולצד זאת מתקדם בקצב מסחרר ומציע תשתיות ושירותים ברמה גבוהה מאוד. מעבר לכך שמעורר השראה לראות כיצד מסורת וקדמה יכולות להתקיים זו לצד זו בהרמוניה מוחלטת, השילוב הזה גם הופך את טייוואן ליעד מושלם לטיול משולב של תרמילאים והמשפחה המבקרת אותם.


למה מושלם? הרשו לנו להציע 8 סיבות לכך:

צילום: Hailey Savage/Occupation Wild

1. בזכות תחושת הביטחון

טייוואן נחשבת למקום בטוח במיוחד למטיילים ולמקומיים כאחד. זה נשמע כמו קלישאה, אבל באמת אפשר לשכוח ארנק ברחוב הומה בטייפה הבירה ולהיות בטוחים שאף אחד לא יגנוב אותו. בכל מקום באי, גם בערים הגדולות וגם בכפרים מבודדים, אפשר להסתובב בבטחה כיחידים וכקבוצות, והאמינו או לא - בטייוואן אין דבר כזה "מחיר לתיירים". המקומיים לא ינסו לרמות אתכם, ויתרה מכך, הם אפילו עשויים להיעלב אם תנסו להתמקח איתם.

הכיצד? בתרבות הטייוואנית הגינות ויושרה הם ערכים עליונים, והטייוואנים מקפידים מאוד לחיות לפיהם. ההתנהלות הזו שלהם משרה ביטחון ורוגע, ומורידה הרבה לחץ שעלול להתלוות לטיול במקום רחוק ובלתי מוכר.


2. בזכות האנשים ותרבות האירוח

הטייוואנים אמנם הגונים ומנומסים, אך זה לא מונע מהם מהם להיות מאוד ידידותיים ומסבירי פנים.

בטייוואן נהוג לצטט את קונפוציוס שאמר שאין שמחה גדולה יותר מחבר שמגיע לביקור ממקום רחוק. ואכן, הטייוואנים רואים בתיירים שמגיעים למולדתם כאורחי כבוד ויוצאים מגדרם כדי לגרום להם להרגיש בבית. אל תופתעו אם אנשים יעצרו אתכם ברחוב וישאלו אתכם מה דעתכם על טייוואן, אם אתם נהנים מהטיול שלכם, וכמובן, אם אפשר לעזור במשהו. אל תהססו להשתמש בעזרה המוצעת - לא מדובר במעשה נוכלות והטייוואנים באמת ישמחו לעשות כל שביכולתם כדי לסייע. כמו כן, אם אתם סקרנים לגבי מנהג מקומי לא ברור שנתקלתם בו, או רוצים לקבל המלצה למסעדה - תרגישו חופשי לשאול אנשים סביבכם. מניסיוננו זה עשוי להתגלגל לשיחות מעניינות, לבילויים משותפים ואפילו לקשרים ארוכי טווח.

taiwanese women hugging and laughing
צילום: ירדן מאירוביץ'

3. בזכות השירותים המתקדמים והתחבורה הנוחה

למי שטרם ביקר בטייוואן זה עשוי להיות מפתיע, אבל בהיבטים מסוימים של חיי היום-יום טייוואן מתקדמת אפילו יותר מישראל, וזה בונוס גדול למטיילים בה. למשל, מערכת התחבורה הציבורית בטייוואן נוחה ויעילה בצורה בלתי רגילה, כך שבטיול הבין-דורי לא תמיד מוכרחים להשתמש בשירותים של נהג פרטי או במוניות, ואפשר להתנסות גם בנסיעה ברכבת המהירה שנוסעת מעיר לעיר במהירות של כ-300 קמ"ש, או ב-MRT - מערכת הרכבות הנהדרת של העיר טייפה.

חוץ מרכבות, יש בטייוואן גם תשתיות מצוינות לרכיבה על אופניים, כבישים מתוחזקים להפליא לנהגים, ובאופן כללי נוח מאוד להתנייד ברחבי האי.

בנוסף לתחבורה, גם שירותי התיירות בטייוואן עומדים בסטנדרטים גבוהים - מלונות מצוינים, מסעדות משובחות, אתרי תיירות מתוקתקים, ותודעת שירות גבוהה מאוד. מה שמוערך במיוחד בעינינו הוא שלא צריך להגיע למקומות הכי נחשבים ויקרים בשביל זה - בטייוואן מקפידים על הדברים האלו בכל מקום.


taiwan bullet train
הרכבת המהירה של טייוואן. צילום: bairi/Pixabay

4. בזכות השמירה על המסורת

ולצד כל אלו ולצד הקדמה, טייוואן עדיין שומרת בצורה מופלאה על המסורות הייחודיות שלה. יש בה המון מקדשים פעילים שבביקור בהם תוכלו לגלות מנהגים מסקרנים של הדת המקומית, שהיא כשלעצמה שילוב מסקרן ויוצא דופן של דתות אסייתיות שונות. בנוסף, לאורך כל השנה מתקיימים פסטיבלים אקזוטיים לכבוד האלים השונים, עם תהלוכות, תחפושות, ריקודים ושירים - מומלץ מאוד לנסות לתזמן ביקור בפסטיבל כזה במהלך הטיול שלכם. באופן כללי הטייוואנים מוכיחים שמסורת וקדמה לא מוכרחות להתנגש, ואין שום בעיה בכך שאדם מסיים את יום העבודה שלו בחברת הייטק וממשיך משם לתפילה במקדש. השילוב ההרמוני ומעורר ההשראה הזה מעניק לטייוואן אופי וקסם מיוחדים שהופכים אותה ליעד מעניין במיוחד לטיול, וגם לכזה שאפשר ללמוד ממנו דבר או שניים.


taiwan festival
צילום: Charles Chen/Unsplash

5. בזכות הטבע הנגיש

כבר במאה ה-16 הימאים הפורטוגוזים שראו את טייוואן מספינותיהם קראו לה "איליה פורמוזה", ואכן, מדובר באי יפה מאוד. למרות השטח הקטן יחסית, הטבע בטייוואן מגוון, עוצמתי ומהמם, ולשמחתם של המטיילים והתושבים ניתן להגיע בקלות להרבה ממנו. כמה מהמקומות המפורסמים והיפים ביותר בטייוואן, כמו פארק טארוקו שבצפון-מזרח האי או אגם השמש והירח, נגישים מאוד גם ברכב פרטי וגם בתחבורה ציבורית. באופן כללי בטייוואן אפשר להגיע לנקודות ממש עוצרות נשימה בלי יותר מדי מאמץ, ועם זאת, אם אתם מהמשפחות שאוהבות לצעוד - טייוואן היא בהחלט המקום גם בשבילכם, עם המון מסלולי הליכה כיפיים ומגוונים. מרבית המסלולים מסומנים ושמורים היטב, ויש טווח גדול של דרגות קושי - החל מהליכות קצרות וקלילות ועד טרקים של מספר ימים למיטיבי הלכת.


taiwan nature
צילום: ירדן מאירוביץ'

6. בזכות זה שאפשר לאכול הכל!

אם גם אתם פודיז שאוהבים לגלות את המקום בו אתם מטיילים דרך האוכל שלו- טייוואן היא גן עדן עבורכם. ואם גם אתם מוצאים את עצמכם מתלבטים לגבי טעימות מאכלים במקומות אקזוטיים בגלל חשש מקלקולי קיבה למיניהם - גם במקרה זה טייוואן היא גן עדן עבורכם!

אחד המאפיינים הבולטים של טייוואן ואחד הדברים שהטייוואנים הכי גאים בו זה האוכל המקומי, עד כדי כך שהגרסה הטייוואנית ל"מה שלומך?" משמעותה היא בעצם "האם אכלת כבר?" (你吃飽了嗎). הטייוואנים גאים בצדק - המטבח המקומי הוא באמת משובח, עם מיקס קולינרי של סין, יפן, מקורות אבוריג'יניים של תושבי האי וגם השפעות מערביות. בנוסף, הטייוואנים הם יזמים רציניים בתחום הקולינריה, כך שיש מגוון אדיר של טעמים, ריחות, מרקמים, מרכיבים... וגם מגוון אדיר של מקומות בהם תוכלו לטעום את כל אלו.

וכאמור, הבונוס הגדול הוא שבשונה ממקומות אחרים במזרח, בטייוואן אין שום צורך לחשוש מבעיות הגיינה. אפילו בדוכנים בשווקי הלילה (שהם חוויה ייחודית בפני עצמה) הכל מוקפד ונקי, ואין מניעה לטעום כל מה שמתחשק! מה כדאי לטעום? קראו על המאכלים הטייוואנים שאסור לכם לפספס!


food stall and vendor
צילום: ירדן מאירוביץ'

7. בזכות אפשרויות הלינה המגוונות

עוד יתרון של טיול רב-גילאי בטייוואן הוא מגוון אפשרויות הלינה, כשמצד אחד אפשר לפנק את הצעירים בלינה במלונות חמישה כוכבים מרהיבים, ומצד שני אפשר להצטרף אליהם לאווירה קצת יותר תרמילאית וללון בבתי הארחה פשוטים וביתיים. גם בתחום הזה בטייוואן מקפידים מאוד על ניקיון ונוחות, כך שזו יכולה להיות הזדמנות טובה לחוות לינה מסוג אחר ולהכיר מקרוב יותר את החיים המקומיים, מבלי לחשוש מתנאים מאתגרים. מנגד זו גם הזדמנות לא רעה להתפנק במחירים נוחים יחסית, במלונות משגעים בלב שמורות טבע, על גדות אגמים, או באזורים השוקקים והכיפיים ביותר של העיר. ובקיצור, תוכלו לבחור מה שתרצו.

מוזמנים לקרוא עוד בסדרת כתבות המלונות המומלצים שלנו!


מלון Silks Place בפארק טארוקו. צילום: Chen Cheng-kuo

8. בזכות המיקום הנוח בלב של אסיה?

כידוע, "הטיול אחרי צבא" הופך פעמים רבות למסע ברחבי היבשת, במקרה זה האסייתית, וטייוואן יכולה להשתלב מצוין גם מבחינת המיקום הגאוגרפי שלה. "הלב של אסיה", כפי שהיא מכונה, ממוקמת בצורה אסטרטגית לטיול ביעדים נוספים באזור, כשבימים כתיקונם שדה התעופה בטייפה עמוס בטיסות יוצאות ונכנסות לרחבי היבשת - הונג קונג, סין, יפן, תאילנד, וייטנאם ועוד ועוד. אמנם עדיין אין טיסות ישירות מישראל לטייוואן, ובכל זאת זו בחירה מצוינת למקום מפגש עם התרמילאים שיכולים להגיע אליה בקלות, וגם להמשיך ממנה לטיולם (או לחזור אתכם הביתה, כמובן :)).



אז אולי בימים אלו התוכנית הזו נראית מורכבת ורחוקה, אבל התרמילאים הישראלים כבר מוצאים את דרכם לאסיה, ואנחנו מלאי תקווה שבמהרה כולם יוכלו לשוב ולטייל בעולם באופן חופשי! וכשזה יקרה, זכרו את טייוואן ובקשו מהילדים או הנכדים לשמור אותה לטיול המשותף שלכם. מבטיחים שלא תתחרטו.


מחפשים סיוע בתכנון טיול כזה?

מתכננים ביקור מסוג אחר בטייוואן ורוצים להפיק ממנו את המירב?

נשמח לסייע לכם בארגון טיול בוטיק משלכם!

לכל עניין ושאלה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר.



שתהיה נסיעה טובה ומלאת חוויות!



  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
Jiaoxi Sietian Temple.jpg

צרו קשר

bottom of page